۰
امام‌جمعه خاش: 

امریکا در افغانستان شکست مفتضحانه‌ای خورد

 امام‌جمعه خاش گفت: امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم بیش از بیست سال در افغانستان ماند.
 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان امام‌جمعه خاش بیان کرد: شکست امریکا در افغانستان شکست مفتضحانه‌ای بود، امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم بیش از بیست سال در افغانستان ماند و در نهایت پس از شکست مفتضحانه از افغانستان فرار کرد.
 
 امام‌جمعه خاش بیان کرد: پس از اینکه طالبان کمی از خود مقاومت نشان دادند توانستند امریکایی‌ها را از کشور خود برانند اقدام مردم افغانستان برای مقابله با امریکایی‌ها قابل‌تقدیر بود .
  
 وی افزود: سیاست ایران نیز همین است که کشورها خود تأمین‌کننده امنیت خود و منطقه باشند در سال‌های گذشته افراطی‌گری‌هایی که طالبان پس از روی کار آمدن در افغانستان انجام داده است با گفتمان و مذاکراتی که با کشورهای دیگر انجام دادند خردورزی بیشتری از آنها دیده شد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان تصریح کرد: برای مقابله با افراد طالب جنگ و خونریزی بین همسایگان شاهد حرکت‌های خوبی هستیم و ایران نیز از این موارد استقبال و تقدیر و تشکر می‌کند .
 
 وی عنوان کرد: کشورهای اسلامی همسایه باید اشداء علی الکفار و رحماءبینهم را موردتوجه قرار دهند و این سیاستی است که خداوند به مسلمین اعطا کرده است. 
 
 خطیب جمعه خاش اذعان کرد: بانکداری مسئله مهمی است که دین اسلام سفارش کرده است که قرارداد و معاملات تجاری بر اساس حدود تجاری صورت بگیرد و بر اساس ربا و نزول نباشد و در سود و زیان شریک باشند خداوند ربادهنده ربا گیرنده و شاهد ربا را لعنت می‌کند و از گناهان کبیره است .
  
 امام‌جمعه خاش خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی دارای ویژگی‌ها و اخلاقیاتی بودند که برخی افراد با دیدن ایشان به اسلام گرویدند به دلیل همراهی‌نکردن شیعیان مخلص با امام ایشان به شهادت رسیدند ایشان فرمودند برای دنیای خود چنان کار کنید انگار تا سالیان سال زنده‌اید و برای آخرت خود به‌گونه‌ای کار کنید انگار تا فردا زنده‌اید .
 
 وی افزود: رئیس‌علی دلواری یکی از قهرمانان و مجاهدان است که شجاعانه در مقابل انگلیسی‌ها ایستاد و مقاومت کرد؛ اما با مکر و حیله و نفوذ اطرافیانش به شهادت رسید
  
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان عنوان کرد: در انقلاب اسلامی پدافند هوایی اهمیت به سزایی دارد و از موهبت‌های بزرگ است امروزه جنگ‌ها با جنگنده و موشک است که در جهت دفاع از اسمان کشور پدافند هوایی بسیار اهمیت دارد و پیشرفت چشمگیر صنایع هوایی ایران و پدافند هوایی نشان از اقتدار هوایی ایران است .
 
 وی در ادامه گفت: اینکه کشور می‌تواند این روزها در صنایع پدافند هوایی و ساخت این تجهیزات متکی به توان داخلی است موجب خرسندی و اقتدار است .
 انتهای خبر/
جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 454275
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *