معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برداشت هزار و ۲۰۰ تن انجیر در سیستان‌وبلوچستان

24 شهريور 1403 ساعت 8:20

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن محصول انجیر امسال از سطح باغات استان برداشت و روانه بازار شد.


به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی بیان کرد: انجیر در سراسر سیستان و بلوچستان به‌صورت پراکنده کشت می‌شود؛ اما بیشترین باغات این میوه در شهرستان‌های زاهدان و خاش قرار دارد.
 
 وی سطح زیر کشت انجیر بارور در زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان را بیش از ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: کار برداشت انجیر که از اوایل تیرماه در استان آغاز شده و شهریور به پایان می‌رسد.
 
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: بیش از ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم به کار کاشت، داشت و برداشت انجیر در استان اشتغال دارند.
 
 وی بیان کرد: انجیر میوه‌ای شیرین و گوشت‌دار شناخته می‌شود و درون آن پر از دانه‌های بسیار ریز است که پس از رسیدن به رنگ زرد در می‌آید.
 
 شهرکی با اشاره به خواص انجیر بیان کرد: میوه انجیر برای نرم کردن سینه و روده مؤثر است و میوه تازه این محصول منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین ث است که در جلوگیری از ابتلا به سرطان کاربرد دارند.
 
 وی ادامه داد: برگ‌های درخت انجیر به دلیل داشتن خصوصیات مدر بودن، برای تسکین درد و دفع کرم روده مورداستفاده قرار می‌گیرد و دم‌کرده برگ آن به‌عنوان مسکن برای معالجه سرفه تجویز می‌شود.


انتهای خبر/


کد مطلب: 454300

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454300/برداشت-هزار-۲۰۰-تن-انجیر-سیستان-وبلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir