۰

شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفتان تشکیل جلسه داد

جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفتان با حضور فرماندار تفتان، مدیر آموزش‌وپرورش تفتان و مسئولین شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.
شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفتان تشکیل جلسه داد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حبیب‌الله بارانی مدیر آموزش‌وپرورش تفتان در این جلسه بیان کرد: آموزش‌وپرورش یک دستگاه عظیم است که با تمامی بخش‌های جامعه در ارتباط است و این گستردگی قطعاً چالش‌های بزرگی هم خواهد داشت که فقط با مدیریت صحیح، جهادی و در میدان بودن رفع خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش تفتان با اشاره به نیاز آموزش‌وپرورش به عزم جمعی، عنوان کرد: آموزش‌وپرورش تنها باتکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی مدیریت نمی‌شود؛ بلکه نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی هم هست.
 
 علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان تفتان نیز بیان کرد: با انتقاد از برخی روندهای اجرایی در حوزه آموزش‌وپرورش، بر لزوم توجه بیشتر به انتخاب پیمانکاران متعهد برای ساخت و توسعه مدارس تأکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی پروژه‌های ساخت‌وساز مدارس، پیمانکارانی به کار گرفته شده‌اند که عملکرد مناسبی نداشته‌اند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که افرادی که مسئولیت چنین پروژه‌های حیاتی را بر عهده می‌گیرند، متعهد و درستکار باشند و پروژه‌ها را باکیفیت و در زمان مقرر به پایان برسانند و نظارت دقیق مسئولین بر روند اجرای آن از فاکتورهای مهم اجرای این پروژه‌هاست. عدم دقت در این حوزه می‌تواند مستقیماً بر کیفیت آموزشی تأثیر بگذارد و این امری است که نباید به آن بی‌توجه بود.

 وی همچنین با اشاره به اجرای عدالت آموزشی در حوزه تعلیم‌وتربیت تأثیرات مثبت آن بر جامعه، به نبود همدلی و هماهنگی بین برخی سازمان‌ها اشاره کرد و بیان کرد: ما به هم‌افزایی و همکاری نزدیک‌بین تمامی نهادها نیاز داریم. بدون این تعامل و همدلی بین سازمانی، نمی‌توانیم به اهداف مشترک خود در حوزه آموزش‌وپرورش برسیم. هر یک از نهادها باید به مسئولیت‌های خود پایبند بوده و در جهت منافع عمومی تلاش کنند. تنها در این صورت است که می‌توانیم به توسعه پایدار در این بخش دست پیدا کنیم.

 وی فهرست مدارس از نظر کیفیت در شهرستان (خشتی گلی، مدارسی که نیاز به بهسازی، نوسازی و دارای مشکل) هستند را خواستار شد تا سریعاً رفع گردد. 
 گفتنی است از جمله موضوعات محوری این نشست می‌توان به برگزاری همایش ملی تعلیم‌وتربیت، آمادگی برای بازگشایی مدارس در مهرماه، اجرای برنامه‌های مرتبط با زنگ مهر و سایر آیین‌های آغاز سال تحصیلی، احداث اردوگاه تربیتی، همچنین زیباسازی مدارس، رنگ‌آمیزی، نوشتن متن‌ها باتوجه‌به سن دانش‌آموزان، نظارت بر مدارس خشتی گلی، و هماهنگی با مدیرکل نوسازی مدارس جهت ترمیم، بهسازی، نوسازی مدارس اشاره کرد.

انتهای خبر/
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب: 454330
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *