۰
حمایت جریان مکی از شهرداری زاهدان؛

وضعیت فاجعه‌بار شهرداری زاهدان و سکوت عاملان اصلی

وضعیت اسف‌بار بهداشت معابر شهر زاهدان و انباشت زباله در نقاط مختلف این شهر نشان از عملکرد ضعیف شهرداری و ناتوانی شهردار مورد حمایت جریان رادیکال استان دارد.
وضعیت فاجعه‌بار شهرداری زاهدان و سکوت عاملان اصلی
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از  «عصرهامون» شهرستان زاهدان با جمعیتی تقریباً بیش از یک میلیون نفر، مرکز پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود؛ اما به لحاظ مدیرت خدمات شهری و نظافت و بهداشت شهر از دورافتاده‌ترین روستاهای کشور هم وضعیت بدتر و تأسف باری را این روزها تجربه می‌کند.

این روزها حال کلان‌شهر زاهدان و شهروندان از بابت وفور زباله‌های خشک و تری که همه جای این شهر پراکنده شده‌اند و بوی تعفن این زباله‌ها که فضای شهری را فراگرفته، خوب نیست؛ زباله‌هایی که وجودشان به‌عنوان تهدیدی جدی برای سلامتی و بهداشت عمومی تلقی می‌شود.
 
نامناسب‌بودن وضعیت جمع‌آوری زباله، نظافت شهر و آسفالت معابر در کلان‌شهر زاهدان امروز به یک بحران تبدیل شده است؛ بحرانی که دود ناشی از ضعف مدیریتی متولیان شهرداری در چشم شهروندان می‌رود و بوی تعفن و دپوی زباله در سطح معابر شهری زاهدان موجب گلایه‌های مردمی شده و پیگیری نهادهای قضایی را به همراه داشته است.
 
وضعیت نامناسب بهداشت شهر زاهدان این روزها بیانگر این است که شهرداری وظیفه خود را در راستای پاکیزگی محلات این شهر به‌درستی انجام نمی‌دهد.
 
به‌رغم حجم بالای تصاویر و فیلم‌هایی که شهروندان در فضای مجازی برای اطلاع مسئولان مربوطه و اقدام به‌موقع و مناسب آنان ارسال می‌کنند، اما باز هم هیچ اتفاق قابل‌قبولی نمی‌افتد و شهردار زاهدان تنها با سخنان توجیه‌کننده که تا کنون برای هیچ‌کس قابل‌قبول نبوده است همچنان بی‌توجهی از خود نشان می‌دهند.
 
ازآنجایی‌که این موضوع با سلامت عمومی جامعه مرتبط است دستگاه قضا نیز خود وارد عمل شده و با حکم قضایی برای شهردار زاهدان پرونده قضایی گشوده است.
 
بعد از صدور احکام قضایی و احضار شهردار به محاکم قضایی محمد امیر براهویی شهردار زاهدان باکمال خونسردی با اظهار اینکه مشکلات را مرتفع خواهیم ساخت تا دغدغه شورای شهر و دادستانی و همچنین شهروندان رفع شود فقط مشکل شهر را برای منطقه یک خواند و با اعلام اینکه دیگر مناطق مشکل جمع‌آوری زباله ندارند خود را تبرئه کرد.
 
نکته‌ای که این روزها بیشتر از همه برای شهروندان و بسیاری از افراد سؤال‌برانگیز است، سکوت تریبون‌دارهایی است که شهردار و شورای شهر زاهدان زیر چتر حمایتی آنها قرار دارند.
 
این تریبون‌دارها که برای کوچک‌ترین مسائل فریادشان بلند است و با گشت‌وگذار در فضای مجازی همپای جریانات رادیکال کشور و حتی جهانی اعلام نظر می‌کنند؛ این روزها برای عملکرد ضعیف شهرداری و ناتوانی شهردار در امور خدمات شهری سکوت اختیار کرده‌اند.
 
تریبون‌دار اصلی این جریان که در این روزها برای تمام نقاط کشور و جهان ابراز سخن می‌کند و حتی خودنگران مردم اسرائیل نشان می‌دهد اکنون در مواجهه با این وضعیت اسفناک شهر زاهدان که باعث نارضایتی گسترده در میان شهروندان شده است هیچ‌گونه ابراز سخنی ندارد.
 
این سکوت معنادار جریان رادیکال استان در خصوص ضعف‌های شهرداری که مورد حمایت آنان است نشان از نگاه غیرمنصفانه آنان در مواجهه با اتفاقات پیرامون دارد و گمان می‌رود که هنوز در حال حمایت از این شهردار هستند.
 
انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 454396
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *