به گزارش پایگاه خبری
تفتان ما،عطاءالله اکبری در گفتگو با خبرنگار «
عصرهامون» بیان کرد: راهسازی یکی از فعالیتهای عمرانی هزینه بر و زمان بر هست و باتوجهبه ویژگیهای جغرافیایی استان، راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد بهطوریکه هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه حدود ۴۵ میلیارد تومان در حال حاضر برآورد شده است.
وی ادامه داد: ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دستساخت است که برای بهرهبرداری از حدود ۸۰ کیلومتر از آن تا پایان سال که در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی آنها به ۵۰ درصد رسیده است به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: طرحهای در حال احداث حوزه ساخت و توسعه راههای اصلی و بزرگراهی این استان باوجود مطالبات سنگین بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حتی یک روز هم تعطیل نشده و این طرحها همچنان با شتاب بیشتری اجرا میشود.
اکبری تأکید کرد: سیستان و بلوچستان از نظر شاخص بزرگراهی از میانگین کشوری عقب است و برای سرعت دادن به احداث و توسعه طرحهای بزرگراهی در استان نیازمند تأمین اعتبار هستیم.
وی بر ضرورت ارتقا و افزایش کیفیت طرحهای راهسازی تأکید کرد و گفت: تمام تلاش در ساخت و توسعه راهها این است تا در کنار سرعت دهی به اجرای پروژهها مسئله کیفیسازی نیز از نظر فنی به نحو احسن عملیاتی شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اهمیت ساخت بزرگراه در این استان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و بهتبع آن تأمین ایمنی راهها، ازآنجهت اهمیت دارد که سبب توسعه فعالیت ناوگان حملونقل میشود و زمینه را برای رونق فعالیتهای اقتصادی، سرمایهگذاری و دیگر حوزههای اقتصادی فراهم میسازد.
اکبری با بیان اینکه تا زمانی که جادهها از استاندارد لازم برخورد دار نباشد و شبکه حملونقل مناسبی شکل نگیرد توسعه اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: حملونقل زمینی نقش مؤثری در اقتصاد و رونق یک منطقه دارد، از تجارت و بازرگانی با جابهجایی کالاها، ایجاد فرصتهای شغلی، دسترسی و ارتباط بین مناطق و مراکز شهری، رقابتپذیری اقتصادی توأم با جذب سرمایهگذاری تا بهبود گردشگری که به بازدیدکنندگان امکان دسترسی به مقاصد گردشگری، جاذبهها و مکانهای فرهنگی را فراهم میکند از جمله فرصتهایی است که توسعه شبکه بزرگراهی فراهم میکند.
وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان وارد خیز بلندی برای بستن پرونده ساخت بزرگراههای حوزه عملکردی شده است بهطوری که در طول چهار سال اخیر اقدامات مؤثری انجام داده و با تداوم این مسیر به نظر میرسد تا حدود سه سال آینده کار ساخت بزرگراه در شبکه اصلی آن به اتمام برسد که برای به سرانجام رسیدن این فرایند تمام ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا این مطالبه ۴۰ساله و به حق مردممان را در کف میدان عینیت بدهیم.
انتهای خبر/