با هدف اطلاع رسانی و صیانت از منابع آبی تفتان؛

شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفتان برگزار شد.

30 مهر 1403 ساعت 10:50

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفتان با هدف اطلاع رسانی و صیانت از منابع آبی در فرمانداری شهرستان تفتان برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان در این جلسه ، به کاهش میزان نزولات جوی طی سال آبی جاری و مقایسه آن با سال گذشته و میانگین بلند مدت، بیان کرد: در سال جاری بدلیل کاهش میزان بارندگی ها لزوم برنامه ریزی و صیانت و مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می شود.

 وی در ادامه یادآور شد: با توجه به بحران آب و لزوم صیانت از منابع آبی، همه مسئولان باید توجه ویژه ای به برخورد قاطع با متخلفان و معرفی آنان به دستگاه قضایی داشته داشتند.

شهنوازان با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شده تا آنان حداکثر همکاری را با ما داشته باشند.

 وی خاطر نشان کرد: صیانت از منابع آب های زیر زمینی و برخورد با حفر چاه های غیر مجاز، با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی و کاهش منابع آبی و ایجاد فروچاله ها و فرونشست زمین دارد بسیار حائز اهمیت است و لذا نظارت برروی چاه های غیر مجاز واقع در حریم چاه های تامین کننده آب شرب و انسداد چاه های غیر مجاز باید در اولویت کارهای این امور قرار گیرد. 

در پایان مدیر امور آب در خصوص وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب های زیرزمینی دشت های شهرستان تفتان هشدار داد و درخصوص مدیریت مصرف بهینه بیان کرد: باید همه دستگاها و بخصوص مردم همکاری لازم را داشته باشند
 
انتهای خبر/


کد مطلب: 454439

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454439/شورای-حفاظت-منابع-آب-شهرستان-تفتان-برگزار

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir