۰
با هدف اطلاع رسانی و صیانت از منابع آبی تفتان؛

شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفتان برگزار شد.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفتان با هدف اطلاع رسانی و صیانت از منابع آبی در فرمانداری شهرستان تفتان برگزار شد.
شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفتان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان در این جلسه ، به کاهش میزان نزولات جوی طی سال آبی جاری و مقایسه آن با سال گذشته و میانگین بلند مدت، بیان کرد: در سال جاری بدلیل کاهش میزان بارندگی ها لزوم برنامه ریزی و صیانت و مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می شود.

 وی در ادامه یادآور شد: با توجه به بحران آب و لزوم صیانت از منابع آبی، همه مسئولان باید توجه ویژه ای به برخورد قاطع با متخلفان و معرفی آنان به دستگاه قضایی داشته داشتند.

شهنوازان با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شده تا آنان حداکثر همکاری را با ما داشته باشند.

 وی خاطر نشان کرد: صیانت از منابع آب های زیر زمینی و برخورد با حفر چاه های غیر مجاز، با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی و کاهش منابع آبی و ایجاد فروچاله ها و فرونشست زمین دارد بسیار حائز اهمیت است و لذا نظارت برروی چاه های غیر مجاز واقع در حریم چاه های تامین کننده آب شرب و انسداد چاه های غیر مجاز باید در اولویت کارهای این امور قرار گیرد. 

در پایان مدیر امور آب در خصوص وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب های زیرزمینی دشت های شهرستان تفتان هشدار داد و درخصوص مدیریت مصرف بهینه بیان کرد: باید همه دستگاها و بخصوص مردم همکاری لازم را داشته باشند
 
انتهای خبر/
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 454439
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *