۰
در جلسه کارگروه اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان تفتان مطرح شد؛

عقد قرارداد کارفرمایی کشاورزی، صنوف و صنعت با اتباع غیرمجاز ممنوع است

فرماندار شهرستان تفتان گفت: هرگونه عقد قرارداد مسکن فروش اجاره و رهن واحدهای مسکونی و یا تجاری با اتباع خارجی غیرمجاز شهرستان ممنوع است.
عقد قرارداد کارفرمایی کشاورزی، صنوف و صنعت با اتباع غیرمجاز ممنوع است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع خارجی بیان کرد:  بر ضرورت ساماندهی حضور اتباع غیرمجاز در شهرستان تأکید و بیان کرد: ساماندهی اتباع خارجی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های ویژه و مهم این شهرستان پیگیری و تسریع شود.
 
فرماندار تفتان با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع غیرمجاز، امروز به یک ضرورت انکارناپذیر اجتماعی و یک مطالبه جدی مردمی تبدیل شده است، تصریح کرد: دولت در برخورد با ورود غیرمجاز اتباع خارجی مصمم است و نباید گذاشت وجود اتباع خارجی غیرمجاز در سطح شهرستان باعث ایجاد مشکلات اجتماعی، امنیتی، بهداشتی و فرهنگی و...در شهر شود.
 
وی افزود: هرگونه عقد قرارداد فروش، اجاره و رهن واحدهای مسکونی و یا تجاری با اتباع خارجی غیرمجاز شهرستان ممنوع است.
 
 در ادامه این جلسه حمید شهنوازی نماینده اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان تفتان ضمن  تشریح  عملکرد و اقدامات خویش از کارفرمایان و پیمانکاران  خواست از نیروهای بومی ایرانی در محیط کار استفاده کرده و از جذب و به‌کارگیری اتباع فاقد مدارک جدا خودداری نمایند.
 
 شهنوازی اضافه کرد: فعالیت و سکونت اتباع خارجی غیرمجاز در بعضی صنوف سبب نارضایتی کارگران دائمی، فصلی و روزمزد در این شهرستان شده که در صورت رعایت‌نکردن، با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی و قضایی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: بررسی موانع و چالش‌های و آسیب‌های پیرامون حضور و سکونت و طرد اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان و استفاده از خرد جمعی و هم‌افزایی و مشارکت افراد ذی‌نفوذ محلی را امری مهم و حیاتی دانست.
 
 شهنوازی  تأکید کرد: تقویت گشت‌های مشترک با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی، دستگاه‌ها ذی‌ربط و اعضای کارگروه در خصوص جمع‌آوری اتباع غیرمجاز و مهروموم صنوف و کارگاه را ضروری است .

 وی در پایان  اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه از مضرات حضور اتباع غیرمجاز، را مهم قلمداد نمود.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 454444
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *