رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری میدانی سرشماری عمومی کشاورزان در سیستان‌وبلوچستان

3 آبان 1403 ساعت 11:01

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: با ۸۰۰ نفر نیروی ستادی و اجرایی عملیات میدانی سرشماری عمومی کشاورزی در این استان برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، مهرداد عرب اول در جمع فرمانداران سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و ارزش‌افزوده اقتصادی، بیان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه در برنامه‌ریزی کشور داشته و اطلاعات این سرشماری منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی ایفای نقش می‌کند.
 
 وی افزود: باتوجه‌به گستردگی سیستان و بلوچستان و به‌منظور کسب اطلاعات درست و جامع از بخش کشاورزی استان، همه مجموعه اداری شهرستان‌ها برای انجام دقیق سرشماری عمومی کشاورزی نهایت همکاری را داشته‌اند.
 
 جمع‌آوری آمارهای دقیق و باکیفیت، زیربنای توسعه پایدار بخش کشاورزی را فراهم می‌کند
 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در عملیات میدانی ششمین سرشماری عمومی کشاورزی که از ۱۲ آبان‌ماه سال جاری به مدت ۴۵ روز در سطح استان اجرایی می‌شود ۸۰۰ نفر در بخش‌های ستادی و اجرایی همکاری می‌کنند.
 
 وی ادامه داد: تاکنون برای آموزش کارشناسان، ناظران و سایر مسئولان اجرایی دو دوره آموزشی در تهران و مرکز استان اجرا و مرحله سوم آموزش که ویژه آمارگیران است در ۱۰ شهرستان از روز پنج آبان‌ماه به مدت ۶ روز برگزار می‌شود.
 
 عرب اول در پایان خاطرنشان کرد: امید که بتوانیم با جمع‌آوری آمارهای دقیق و باکیفیت، زیربنای توسعه پایدار بخش کشاورزی و سیستان و بلوچستان را فراهم و تأمین‌کننده استمرار امنیت غذایی باشیم.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 454450

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454450/برگزاری-میدانی-سرشماری-عمومی-کشاورزان-سیستان-وبلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir