۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری میدانی سرشماری عمومی کشاورزان در سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: با ۸۰۰ نفر نیروی ستادی و اجرایی عملیات میدانی سرشماری عمومی کشاورزی در این استان برگزار می‌شود.
برگزاری میدانی سرشماری عمومی کشاورزان در سیستان‌وبلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، مهرداد عرب اول در جمع فرمانداران سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و ارزش‌افزوده اقتصادی، بیان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه در برنامه‌ریزی کشور داشته و اطلاعات این سرشماری منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی ایفای نقش می‌کند.
 
 وی افزود: باتوجه‌به گستردگی سیستان و بلوچستان و به‌منظور کسب اطلاعات درست و جامع از بخش کشاورزی استان، همه مجموعه اداری شهرستان‌ها برای انجام دقیق سرشماری عمومی کشاورزی نهایت همکاری را داشته‌اند.
 
 جمع‌آوری آمارهای دقیق و باکیفیت، زیربنای توسعه پایدار بخش کشاورزی را فراهم می‌کند
 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در عملیات میدانی ششمین سرشماری عمومی کشاورزی که از ۱۲ آبان‌ماه سال جاری به مدت ۴۵ روز در سطح استان اجرایی می‌شود ۸۰۰ نفر در بخش‌های ستادی و اجرایی همکاری می‌کنند.
 
 وی ادامه داد: تاکنون برای آموزش کارشناسان، ناظران و سایر مسئولان اجرایی دو دوره آموزشی در تهران و مرکز استان اجرا و مرحله سوم آموزش که ویژه آمارگیران است در ۱۰ شهرستان از روز پنج آبان‌ماه به مدت ۶ روز برگزار می‌شود.
 
 عرب اول در پایان خاطرنشان کرد: امید که بتوانیم با جمع‌آوری آمارهای دقیق و باکیفیت، زیربنای توسعه پایدار بخش کشاورزی و سیستان و بلوچستان را فراهم و تأمین‌کننده استمرار امنیت غذایی باشیم.

انتهای خبر/
 
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 454450
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *