۰
گلایه مردم از نبود کارت‌های سوخت در جایگاه‌های تفتان؛

سردرگمی رانندگان از امتناع تا مقاومت در ارائه کارت سوخت

الزام استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت شخصی در جایگاه‌های عرضه موجب بروز مشکلاتی شده است که گلایه‌مندی مردم را در پی داشته است.
سردرگمی رانندگان از امتناع تا مقاومت در ارائه کارت سوخت
 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، محدودیت کارت سوخت جایگاه‌های عرضه موجب گلایه‌مندی مردم شده است و منتظر ماندن پشت صف کارت و یا دست‌خالی برگشتن از جایگاه‌های عرضه از مواردی است که بر تشدید این گلایه‌ها، دامن زده است. البته نباید از این نکته هم غافل شویم که مالکان برخی خودروها و موتورسیکلت‌های مدل‌پایین ضمن اینکه فاقد کارت سوخت هستند امکان ثبت‌نام هم ندارند و این عده هم با حذف کارت سوخت از جایگاه‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند؛ مضاف بر اینکه بسیاری از مالکانی که به‌تازگی اقدام به انجام معامله خرید خودرو کرده‌اند در مدت‌زمان چندماهه تحویل کارت سوخت نیز با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

 گلایه‌مندی مردم از محدودیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها

 قرارگرفتن شهرستان تفتان در شاه‌راه ارتباطی چندین شهرستان ورود روزانه بیش از ۲۰۰ مسافر است که اگر درصد کمی از این مسافران نیز از کارت سوخت شخصی خود استفاده نکنند، خود به‌تنهایی سبب بروز مشکلات عدیده و طولانی‌شدن صف در جایگاه‌های عرضه می‌شود.

 پمپی‌ها از ارائه کارت سوخت خودداری می‌کنند!

 مردم می‌گویند در مراجعه با جایگاه‌های عرضه سوخت، مسئولین پمپ از ارائه کارت سوخت به رانندگان خودداری می‌کنند و در پاسخ می‌گویند کارت‌ها جمع‌آوری شده است.

 در واقع باوجود صحبت مسئولان مبنی بر اینکه، به‌ازای هر سکو یک کارت آزاد در دست جایگاه‌دار خواهد بود بسیاری از متصدیان جایگاه‌های سوخت عنوان می‌کنند که کارت سوختی در اختیار ندارند و مراجعین حتماً باید از کارت‌های سوخت شخصی استفاده کنند؛ این موضوع مراجعان را سردرگم کرده است.

 یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار ما عنوان کرد: جایگاه‌داران به دلایلی که مشخص نیست از ارائه کارت سوخت آزاد خودداری می‌کنند.

 وی افزود: این چندمین جایگاه سوختی است که برای دریافت بنزین آزاد مراجعه می‌کنم، اما هر جایگاه عرضه سوخت اعلام به نداشتن کارت آزاد می‌کنند.
 
 
 یکی جایگاه‌داران عنوان کرد: همه چیز به حذف کارت سوخت جایگاه‌ها باز نمی‌گردد، برخی‌ها کارت سوخت دارند؛ اما زورشان می‌آید از کیفشان بیرون بیاورند.

 وی افزود: البته یکی از دلایل امتناع پمپی‌ها نیز آن است که مردم به استفاده از کارت‌های شخصی خود عادت کنند، اما عمده مراجعه‌کنندگان به‌محض ورود به جایگاه از ما تقاضای کارت سوخت می‌کنند.
 این فرد معتقد است که در کنار همه این موضوعات، فراهم‌آوردن زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی مردم از جمله مواردی است که باید قبل از اجرای طرح انجام می‌شد نه حین اجرای آن.
 
 استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت شخصی مصوبه مجلس است

 علیرضا شهنوازان درباره این معضل در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: طبق بند تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور طرح الزام استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت شخصی در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفت و طبق مصوبه مجلس باید ۹۰ درصد سوخت‌گیری در جایگاه‌ها باید با کارت شخصی انجام گیرد.
 فرماندار تفتان تصریح کرد: برخی از کاربران علاقه به استفاده از کارت‌های شخصی در جایگاه‌ها ندارند و ۹۵ درصد این مراجعه‌کنندگان به جایگاه‌ها دارای کارت سوخت و سهمیه بنزین هستند که نمی‌خواهند از کارت شخصی خود استفاده کنند.
 
 شهنوازان خاطرنشان کرد: اکثر این افراد، کارت‌های ملی، عابربانک و گواهینامه را به همراه دارند؛ اما از به‌همراه‌داشتن کارت سوخت، امتناع می‌کنند و سبب بروز چنین مشکلاتی می‌شود.
 کارت سوخت بنزین آزاد جایگاه‌ها به طور کامل جمع‌آوری نشد
 
 این مقام مسئول با بیان اینکه کارت سوخت بنزین آزاد جایگاه‌ها به طور کامل جمع‌آوری نشده و تعدادی در هر جایگاه موجود است، افزود: استفاده از این کارت تنها برای موارد اضطراری است و مردم با کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری وارد جایگاه‌های استان شوند.
 
 
 با بیان اینکه استفاده مردم از کارت سوخت در اختیار جایگاه‌ها محدود به مواقع اضطرار است، اضافه کرد: افرادی که کارت سوخت مفقود شده، یا کارت سوخت به دستشان نرسیده و یا سهمیه آن به اتمام رسیده، می‌توانند از کارت‌های سوخت محدود موجود در جایگاه‌ها استفاده کنند.
 
 وی اعلام کرد: روزانه هر جایگاهی حداقل پاسخگوی بیش از ۲۰۰ متقاضی استفاده از کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها است
 
 فرماندار تفتان با اشاره به تازه‌تأسیس بودن شهرستان تصریح کرد: حداقل به دو تا چهار جایگاه جدید سوختی نیاز دارد و تنها جایگاه سوختی اسکل آباد در شاهراه محور ترانزیتی خاش به زاهدان جوابگوی ساکنان بومی منطقه، خیل عظیم گردشگران و نیز مسافران عبوری به مقصد زاهدان، خاش، چابهار، ایرانشهر و غیره نیست.

 وی ادامه داد: روزانه ۳۲ هزار و پانصد لیتر بنزین در جایگاه اختصاصی تفتان واقع در اسکل آباد، توزیع می‌شود، اما با تشکیل صف‌های طویل مواجه بوده و پاسخگوی نیازهای مردم بومی منطقه و مسافران عبوری در مسیر جاده ترانزیتی و گردشگران نیست.

فرماندارتفتات ایجاد یک جایگاه در شهر نوک‌آباد را ضروری دانست و اظهار کرد: باتوجه‌به به اینکه دولت سیزدهم برای محقق کردن وعده اتصال خاش به گوهرکوه، دیگ اشکن و بزمان اقدامات مؤثری قرار داده، بنابراین در بخش وسیع و با ظرفیت و پر جمعیت گوهرکوه حداقل به یک جایگاه سوختی نیاز داریم.

 شهنوازان بیان کرد: ایجاد جایگاه سوختی در محور ترانزیتی خاش به زاهدان در محدوده میرآباد و یا نازیل به چاه احمد و غیره هم دارای اهمیت است.

 فرماندار تفتان گفت: علی‌رغم غم توزیع ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین در جایگاه اختصاصی تفتان، ایجاد صف‌های طولانی بنزین سبب گلایه‌مندی مردم شده است.

 شهنوازان بیان کرد: در این جایگاه، یک روز ۶۵ هزار لیتر و روز بعد ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین توزیع می‌شود، بنابراین در روزهایی که سهمیه به نصف کاهش می‌یابد صف‌های طولانی گلایه‌مندی شهروندان دور از انتظار نیست.

 فرماندار تفتان تأکید کرد: این جایگاه در مسیر زاهدان به تفتان، خاش و چابهار واقع شده که حضور مسافران از سراسر کشور نیازمند جایگاه با سهمیه ویژه است و کارت جایگاه نیز فقط ۲ هزار لیتر در روز هزینۀ سرانۀ خدمات می‌شود که حضور خودروهای دولتی و خدمتی باعث اتمام سهمیه کارت آزاد در ابتدای روز شده و مسافرانی که کارت سوخت کدینگ دارند، با سردرگمی و نگرانی جایگاه را ترک می‌کنند.

 وی اظهار کرد: این جایگاه از لحاظ توزیع نفت گاز یا گازوئیل مشکلی ندارد و شهروندان از این بابت رضایت دارند.

 فرماندار تفتان تصریح کرد:حداقل به دو تا چهار جایگاه جدید سوختی شهرستان تفتان نیاز دارد و تنها جایگاه سوختی اسکل آباد در شاهراه محور ترانزیتی خاش به زاهدان جوابگوی ساکنان بومی منطقه، خیل عظیم گردشگران و نیز مسافران عبوری به مقصد زاهدان، خاش، چابهار، ایرانشهر و غیره نیست.

 وی ادامه داد: روزانه ۳۲ هزار و پانصد لیتر بنزین در جایگاه اختصاصی تفتان واقع در اسکل آباد، توزیع می‌شود، اما با تشکیل صف‌های طویل مواجه بوده و پاسخگوی نیازهای مردم بومی منطقه و مسافران عبوری در مسیر جاده ترانزیتی و گردشگران نیست.

 این مقام مسئول ایجاد یک جایگاه در شهر نوک‌آباد را ضروری دانست و اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه دولت سیزدهم و در ادامه دولت چهاردهم دولت وفاق ملی برای محقق کردن وعده اتصال خاش به گوهرکوه، دیگ اشکن و بزمان اقدامات مؤثری قرار داده، بنابراین در بخش وسیع و با ظرفیت و پر جمعیت گوهرکوه حداقل به یک جایگاه سوختی نیاز داریم.
 وی بیان کرد: ایجاد جایگاه سوختی در محور ترانزیتی خاش به زاهدان در محدوده میرآباد و یا نازیل به چاه احمد و بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی هم دارای اهمیت است.

 فرماندار تفتان گفت: علی‌رغم توزیع ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین در جایگاه اختصاصی تفتان، ایجاد صف‌های طولانی بنزین گلایه‌مندی مردم شده است.

 شهنوازان بیان کرد: در این جایگاه، یک روز ۶۵ هزار لیتر و روز بعد ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین توزیع می‌شود، بنابراین در روزهایی که سهمیه به نصف کاهش می‌یابد صف‌های طولانی و گلایه مندی شهروندان دور از انتظار نیست.
 فرماندار تفتان تأکید کرد: این جایگاه در مسیر زاهدان به تفتان، خاش و چابهار واقع شده که حضور مسافران از سراسر کشور نیازمند جایگاه با سهمیه ویژه است و کارت جایگاه نیز فقط ۲ هزار لیتر در روز شارژ می‌شود که حضور خودروهای دولتی و خدمتی باعث اتمام سهمیه کارت آزاد در ابتدای روز شده و مسافرانی که کارت سوخت کدینگ دارند، با سردرگمی و نگرانی جایگاه را ترک می‌کنند.

 وی اظهار کرد: این جایگاه از لحاظ توزیع نفت گاز یا گازوئیل مشکلی ندارد و شهروندان از این بابت رضایت دارند.

انتهای خبر/
 
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 454402
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *