۰

یک دهه تلاش برای ساخت یک بیمارستان/ بیمارستان رازی بیرجند به زودی افتتاح می‌شود

پروژه بزرگ بیمارستان رازی بیرجند بعد از گذشت یک دهه تلاش مدیران مختلف در خراسان جنوبی در حال اتمام است.
یک دهه تلاش برای ساخت یک بیمارستان/ بیمارستان رازی بیرجند به زودی افتتاح می‌شود
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی دارای مراکز درمانی محدودی است که پاسخگوی نیاز بیماران نبوده و گاه بیماران باید به سبب کمبود تخت مدت طولانی را در راهروهای بیمارستان‌ سپری کنند.
به این سبب تصمیماتی برای ساخت بیمارستان‌های جدید در این شهرستان مصوب شد که از جمله آن می‌توان به بیمارستان رازی بیرجند اشاره کرد.
ساخت بیمارستان 200 تختخوابی رازی بیرجند از سال 84 مصوب شد و عملیات ساخت آن در سال 85 کلید خورد.

از زمان آغاز پروژه بیمارستان رازی بیرجند تاکنون 10 سال می‌گذرد ولی هنوز خبری از راه‌اندازی این بیمارستان نیست اگرچه در رابطه با راه‌اندازی آن قول‌های فراوانی از طرف مسؤولان داده شده است.
در این راستا خبرگزاری فارس بر آن شده است تا علل به تاخیر افتادن افتتاح این طرح را بررسی کند.
وزیر بهداشت در سفر خود به خراسان جنوبی در سال 93 در رابطه با بیمارستان رازی بیرجند، راه‎اندازی آن را یک ضرورت‌ برای استان خراسان جنوبی دانست و گفت: برای افتتاح این پروژه وزارت بهداشت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
سید حسن هاشمی ادامه داد: در صورت تامین به موقع منابع و عدم تاخیر پیمانکار، این بیمارستان در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار خراسان جنوبی در 23 مردادماه سال گذشته در رابطه با این بیمارستان، اظهار داشت: در سفر دکتر نوبخت به استان قول مساعد در زمینه اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان 200 تختخوابی بیرجند داده شد.
وجه‌اله خدمتگزار بیان داشت: با پیگیری‌های جدی که به انجام رسید مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه مهم به استان تخصیص یافت و در حال حاضر این مبلغ نیز به حساب استان برای اقدامات بعدی واریز شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خبری در 23 دی‌ماه سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود ساختمان اصلی این بیمارستان تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
ولی سال گذشته سپری شد و هنوز ساخت این پروژه همچنان ادامه دارد و در حالی که پایان زمان ساخت آن هنوز مشخص نیست که کاظم قائمی تاخیر سه ساله در پرداخت بودجه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را یکی از دلایل پیشرفت کند آن اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر 92.3 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: از نظر تجهیزاتی این ساختمان 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این تخصیص اعتبار به وزارتخانه بستگی دارد.
قائمی گفت: بیمارستان رازی ابتدا با نام بیمارستان امام رضا(ع) و به عنوان جایگزینی برای آن ساخته می‌شد که با تاکید و تلاش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، به عنوان یک بیمارستان با سطح‌بندی و سهمیه استخدامی مجزا تبدیل شد و به همین سبب از عنوان امام رضا(ع)، به عنوان رازی تغییر یافت.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در 19 اسفندماه سال گذشته در جمع خبرنگاران در بیرجند با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه بیمارستان 200 تختخوابی رازی که در سفر دکتر نوبخت قول اعتبار 10 میلیارد تومان را دریافت کرده اما واریز نشده، اظهار داشت: ما از این مبلغ 5 میلیارد تومان را پرداخت کردیم و باقی مانده را باید تا پایان امسال پرداخت کنیم.
وی بیان داشت: بخشی از اعتبارات بر عهده سازمان مدیریت کشور است که تعهد کرده و امید است آنها هم به وعده خود عمل کنند.
وزیر بهداشت ادامه داد: قول می‌دهیم در نیمه نخست سال 95 ساخت این بیمارستان به اتمام برسد و تجهیز بیمارستان نیز مربوط به وزارت بهداشت است که سعی می‌کنیم در کمتر از دو ماه تجهیز آن را نیز انجام دهیم.
از آنجا قول‌های بسیاری برای ساخت و تجهیز این بیمارستان به استان داده شده است، خبرنگار فارس بر آن شد تا به میان مردم رفته و در رابطه با این بیمارستان گزارشی تهیه کند.
یکی از همشهریان بیرجندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: ساخت این بیمارستان می‌تواند بسیاری از مشکلات شهروندان را حل کند.
محمدحسین علی‌آبادی با بیان اینکه بیمارستان‌های موجود در شهر بیرجند جوابگوی بیماران مراجعه‌کننده به آن‌ها نیستند، تصریح کرد: این شهر مرکز استان بوده و باید از امکانات درمانی بیشتری برخوردار باشد.
شهروند بیرجندی ادامه داد: ما از مسؤولان تقاضا داریم، مشکلات مردم را بیشتر مورد توجه قرار داده و برای رفع آن‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

در ادامه خبرنگار فارس با معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به گفت‌و‌گو نشست؛ بهنام باریک‌بین اظهار داشت: ساخت بیمارستان رازی بیرجند از سال 86 آغاز شده است.
وی با بیان اینکه از نظر ساختمانی ساخت این بیمارستان نیمه نخست سال جاری افتتاح می‌شود، تصریح کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح 626 هزار و 28 میلیون ریال بوده است.
معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: این پروژه هنوز به 125 هزار میلیون ریال اعتبار برای اتمام خود نیاز دارد.
باریک‌بین با بیان اینکه این بیمارستان پس از راه‌اندازی به 653 نفر نیرو نیاز دارد، یادآور شد: در این بیمارستان بخش‌های قلب، CCU جراحی قلب، آنژیوگرافی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، چشم، اورولوژی، ICU جراحی در این بیمارستان مستقر می‌شود.
وی با اشاره به امکانات موجود در این بیمارستان متذکر شد: این امکانات شامل بخش‌های بستری، بخش‌های پاراکلینیک، درمانگاه، آنژیوگرافی، سونوگرافی، رادیولوژی، CT اسکن، آزمایشگاه و سایر امکانات است.
معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این بیمارستان دارای 52 تخت ویژه CCU و ICU، تخت POST آنژیوگرافی و تعداد 120 تخت بستری و تحت نظر، تعداد هفت اتاق جراحی و تعداد دو اتاق عمل قلب باز است، افزود: با توجه به آموزشی بودن بیمارستان سالن آمفی‌تئاتر 300 نفره، پنج کلاس درس، کتابخانه، سالن مطالعه و پاویون پزشکان در آن پیش‌بینی شده است.
باریک‌بین با بیان اینکه در سفر معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور بر اساس برآورد مشاور پروژه، اعتبار مورد نیاز آن 300 هزار میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ 75 هزار میلیون ریال از محل اعتبار مصوب قانون سال گذشته و 100 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات در اختیار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات در قانون بودجه دلیل تاخیر در ساخت این پروژه بوده است.
بعد از گذشت بیش از یک دهه از آغاز به کار ساخت این بیمارستان استان خراسان جنوبی همچنان منتظر افتتاح این بیمارستان است تا گره‌ای از مشکلات بخش درمان برداشته شود.
==============
گزارش از: زهرا محمدی
==============
  انتهای پیام/خبرگزاری دانا
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 433526
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *