۰
رئیس انجمن فناوری نانو ایران:

علوم نانو راهبردی اساسی در تقویت امنیت داخلی و خارجی کشور است/ به رتبه 7 دنیا در زمینه مقالات نانو دست یافتیم

علی ایرانمنش گفت: توسعه علوم نانو به عنوان یک راهبرد اساسی می تواند موجب امنیت داخلی و خارجی کشور شود و با این هدف ستادی به نام ستاد ویژه توسعه فناوریهای نانو راه اندازی شده و در حال پرداختن به فعالیت های متمرکز است.
علوم نانو راهبردی اساسی در تقویت امنیت داخلی و خارجی کشور است/ به رتبه 7 دنیا در زمینه مقالات نانو دست یافتیم
به گذارش سرویس اجتماعی تفتان ما علی ایرانمنش، رئیس انجمن فناوری نانو ایران در گفتگو با خبرنگار "تیتر1" گفت: مقام معظم رهبری همواره از علوم تخصصی، پایه، تکنولوژی و علوم نانو، حمایت دوجانبه داشتند و از تمام دولتها خواستند که به صورت عملی از فعالیتهایی که صورت می گیرد حمایت کنند.


وی افزود: فرمایشات ایشان کاملأ درست است و علوم نانو به عنوان یک راهبرد اساسی در کشور می تواند موجب تقویت امنیت داخلی و خارجی کشورمان شود و برای همین خود دولتها حمایتهای همه جانبه از این موضوع داشتند و دارند، مخصوصاً اینکه ستادی را به نام ستاد ویژه توسعه فناوریهای نانو راه اندازی شده و این ستاد توانسته فعالیت ها را متمرکز کند و به جهت هایی پیش ببرد که جزءِ اهداف نظام جمهوری اسلامی است.
 
رئیس انجمن فناوری نانو ایران ادامه داد: انجمن نانو فناوری ایران به عنوان یکی از انجمن غیرانتفاعی و غیردولتی با توجه به اینکه بودجه ای برایش اختصاص داده نشده، فقط از طریق بودجه هایی که دانشگاه در اختیارش قرار می دهد فعالیت می کند و همراه با سایر نهادهای دولتی کمک تلاش خود را در جهت رشد نانو می نماید، این انجمن با استفاده از متخصصین خود در تمام حوزه های مختلف در سطح کشور حضور دارد و فعال است.

ایرانمنش با بیان اینکه ما هم اکنون بیش از 2800 عضو در انجمن داریم که در تمام دانشگاهها حضور دارند اظهار داشت: این اعضاء پتانسیل بسیار خوبی دارند که ما از آن برای توسعه علم و فناوری استفاده می کنیم و این انجمن جایگاه بسیار خوبی نیز در داخل و خارج از کشور دارد چنانکه توانسته با حمایت و کمک اعضاء سطح خود را ارتقاء داده و ما امسال به رتبه 6 دنیا در حوزه چاپ مقالات در زمینه علوم فناوری نانو رسیدیم.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه علوم فناوری نانو از آن دسته علومی بوده که نه تنها رشدش متوقف نشده بلکه افزایش نیز یافته است، ما در سال 2015 رتبه 6 را داشتیم ولی در سال 2016 که هنوز هم به اتمام نرسیده، طبق اطلاعات ارائه شده براساس وبگاههای تخصصی دنیا رتبه 7 دنیا را به دست آورده ایم.

رئیس انجمن فناوری نانو ایران افزود: ما در این زمینه نه تنها متوقف نمانده ایم بلکه یک رتبه هم پیشرفت داشته ایم و در حوزه علوم فناوری نانو، کشور کار خود را پویا و فعال ادامه می دهد.

انتهای پیام راه دانا 
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 435065
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *