۰

ورود نانوذرات به حذف همیشگی آنتی‌بیوتیک‌ها

در آینده‌ای نزدیک، احتمالا به جای بسته‌های آنتی‌بیوتیک، با یک تزریق کوچک در بازو دوز مشخصی از نانوذرات با عفونت‌ها مبارزه کرده و آن‌ها را به سادگی از میان خواهید برد.
 ورود نانوذرات به حذف همیشگی آنتی‌بیوتیک‌ها
به گزارش سرویس خبری تفتان ما، نتایج تحقیق جدیدی که در دانشگاه کلرادو-بولدر به انجام رسیده نشان می‌دهد که اساسا نانوذرات می‌توانند 92 درصد از باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک را از بین ببرند. این مواد از مواد مشابهی با خاصیت نیمه رسانا تشکیل شده‌اند و با چشم غیرمسلح تقریبا غیرقابل مشاهده هستند. وقتی نانوذرات در معرض نور قرار می‌گیرند فعال می‌شوند. با اصلاح فرکانس نور، می‌توان دسته‌ای از این نانوذرات را برای مبارزه با سلول‌های عفونی خاصی در بدن ارسال کرد.
مسأله‌ای که مانع از پیشبرد این روش برای مبارزه با باکتری‌ها می‌شد این بود که در روش‌های قبلی، سلول‌های سالم در کنار سلول‌های عفونی آسیب می‌دیدند، اما در آزمایش جدید چنین مشکلی وجود ندارد و نانوذرات سلول‌های سالم را دست نخورده باقی می‌گذارند.
محققان بر این باورند حتی در صورتی که باکتری‌ها نسبت به نانوذرات هم مقاومت پیدا کنند، با انجام اصلاحاتی در این مواد می‌توان با باکتری‌های مقاوم جهش‌یافته نیز به خوبی مبارزه کرد. این موضوع می‌تواند راهی برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی باشد که کارایی بسیار بالایی داشته و آنتی‌بیوتیک‌ها را برای همیشه از فهرست مواد دارویی حذف ‌کند.
 
انتهای پیام/ ایسنا
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 426616
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *