۰
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تفتان:

شهرستان تفتان پیشتاز در عرصه کشاورزی و باغداری/ ۳ هزار هکتار زیر کشت پسته

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تفتان گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان تفتان از نظر جغرافیایی وآب و هوا ۳ هزار هکتار باغات و اراضی کشاورزی در شهرستان تفتان و بخش گوهر کوه به کشت پسته اختصاص پیدا کرد.
شهرستان تفتان پیشتاز در عرصه کشاورزی و باغداری/ ۳ هزار هکتار زیر کشت پسته
 فضل الله کردی در گفتگو با تفتان ما، بیان کرد:  پسته بیشترین سطح زیر کشت را در شهرستان تفتان و بخش گوهر کوه به خود اختصاص داده و  از ۳ هزار درخت پسته ۲۵۰۰ درخت بارور و ۵۰۰ درخت غیر بارور است.

وی اظهار کرد: اولویت کار جهاد کشاورزی  شهرستان توسعه کشت باغات پسته می باشد در همین راستا تولید نهال پسته گلدانی و اجرای کارگاه ها و کلاس های آموزشی در سطح شهرستان انجام می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی تفتان افزود: در سال گذشته کلاس‌های عملی در مزارعه و اراضی زیر کشت با حضور محققان برتر کشور و کارشناسان پیشرو در عرصه کشاورزی برگزار شده است.

کردی تصریح کرد: ارقام زیر کشت در شهرستان بیشتر کله قوچی، احمد آقایی، بادامی، اکبری است و با توجه به عملکرد زیر کشت پیش‌بینی می‌شود هزار و  ۸۰۰ تن پسته تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی در پایان استفاده از دانش های روز را در حوزه کشاورزی برای دستیابی بهتر به محصول  مهم خواند و گفت: با استفاده از تجربیات و پیشنهادات محققین و کارشناسان مسلما میتوان کارایی بهتری در حوزه کشاورزی داشت.


انتهای خبر/
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 452857
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *