۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان :

نهضت عاشورا نهضتی امید آفرین و امیدبخش است/ امربه معروف و نهی از منکر امتداد رسالت انبیاست

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گفت: عاشورا و عزاداری ملت مسلمان ایران مختص جمهوری اسلامی نبوده است بلکه قبل از انقلاب نیز مراسم های ماه محرم با استقبال گسترده مردم همراه بود.
مرتضی عرب خالص مدیر حوزه های علمیه خواهران استان در گفتگوبا خبرنگار تفتان ما به اهمیت زنده نگه داشتن عاشورا و تبیین آن اشاره کرد و‌بیان کرد: مکتب سیدالشهدا مکتبی وحدت آفرین در میان اقوام و مذاهب است هر قومی با توجه به تفاوت های بومی که دارد برای سیدالشهدا عزاداری می کنند.

وی اظهارکرد: امام حسین (ع) با توجه به قرار گرفتن در آن عصر و دوره هنگامی که احساس کرد دین اسلام و سنت های اسلامی در خطر است فریضه مهم امربه معروف و نهی از منکر را بجا آورد و قیام تاریخی عاشور رقم خورد و باعث زنده نگه داشتن دین مبین اسلام شد.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب همواره سعی در کمرنگ کردن اعتقادات دینی و آرمان های اسلامی ما داشته اند و در عصر کنونی دشمن بیشترین قدرت خود را صرف تسخیر و به انحراف کشیدن ذهن ها و افکار مردم مسلمان کرده است غافل از آنکه هرگز نخواهد توانست خدشه ای در اعتقادات مردم ما بوجود بیاورد.

عرب خالص تصریح کرد: زنان همواره در گسترش اسلام و تربیت نسل ها نقش مهم و تاثیر گزار داشته اند در حادثه کربلا نیز حضرت زینب(س) با تبیین های خود یزید و یزیدیان را رسوا ساخت و اسوه صبر، استقامت و تبیین جهان اسلام شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان در پایان با اشاره به نقش سازنده زنان در گسترش امربه معروف و نهی از منکر گفت: زنان با تربیت اسلامی و تبیین فرمایشات ائمه میتوانند در تعلیم و تربیت بسیارسازنده عمل کنند و جامعه ای سالم و اسلامی بوجود بیاورند.

انتهای خبر/
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 453089
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *