۰
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان:

زندگی انسانی و سعادتمند تابع حاکمیت ارزش‌های انسانی است/ بانوان عاشورا و کربلا بهترین تبیین‌کنندگان بودند

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گفت: زنان با حضور مؤثر خود در واقعه کربلا باعث ماندگاری این نهضت برای همیشه شدند.
زندگی انسانی و سعادتمند تابع حاکمیت ارزش‌های انسانی است/ بانوان عاشورا و کربلا بهترین تبیین‌کنندگان بودند
نرگس طالبی، در گفتگو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به آگاه‌سازی جوانان و تبیین اهداف واقعه کربلا برای آن‌ها بیان کرد: اگر نسل جوان به اهداف والا و ارزش‌های انسانی در نهضت حسینی آگاه باشند و بدانند زندگی انسانی و سعادتمند تابع حاکمیت ارزش‌های انسانی است و این ارزش‌ها در لوای مکتب حسینی می‌درخشد جذب این مکتب می‌شوند.

وی اظهار کرد: بیان رشادت‌ها، شجاعت‌ها، ظلم ستیزی‌ها و عدالت خواهی و حق طلبی‌های این مکتب توسط امام حسین و یاران باوفایش اگر درست برای نسل جوان بیان شود و به شبهات پاسخ صحیح داده شود بسیاری از جوانان شیفته این مکتب خواهند شد.

طالبی افزود: معرفی یاران امام حسین(ع) به عنوان مصادیق و الگو‌های ناب می‌تواند نسل جوان را با این مکتب بیشتر مأنوس کرده و سمت انتخاب صحیح حرکت دهد.

وی در ادامه به نقش بانوان در نهضت عاشورا اشاره و بیان کرد: در نهضت عاشورا بانوانی حضور داشتند که درخشیدند نه تنها در عرصه عمل بلکه با خطابه و سخنرانی‌های خود عامل روشنگری برای مردم بودند که بزرگترین نقش را در این زمینه زینب کبری (س) ایفا کرد‌ایشان با بصیرت، ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت احیاکننده انسانیت و آزادگی بود.

 معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان عنوان کرد: زنان دیگری نیز در واقعه عاشورا حضور داشتند که با نقش آفرینی خود در زمینه‌های مختلف این نهضت را ماندگار کردند و با شجاعت، شهامت، صبوری و قیام در برابر ظلم به زنده ماندن این نهضت کمک کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از بانوانی که نقش برجسته‌ای در نهضت عاشورا داشت همسر زهیر بن قین بود که همسرش را تشویق کرد در کنار امام عصر خود باشد و با یاری فرزند رسول خدا برخیزد و زمینه ساز سعادت همسرش شد پس از شهادت امام حسین(ع) نیز بانوانی ازجمله حضرت زینب کبری(س) با حفظ جایگاه ارزشی خود با عنوان بانوی مسلمان، با شجاعت و اقتدار کامل در مقابل طاغوتیان‌ایستاد و با سخنان کوبنده خود باعث رسوایی دشمنان شد.

انتهای خبر/
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 453097
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *