۰

کتاب سیمای هنر در مدرسه به چاپ رسید

عبدالناصر ریگی شاعر ونویسنده خاشیاز چاپ کتاب سیمای هنر در مدرسه خبرداد.
کتاب سیمای هنر در مدرسه به چاپ رسید
عبدالناصر ریگی نویسنده کتاب سیمای هنر در مدرسه در گفت وگو با خبرنگار  تفتان ما ،با اشاره به پیشنهاد حضرت آقا برای لزوم کتاب  فرهنگی پرورشی  در روز معلم و هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد:این فرمایش حضرت آقا انگیزه ما را برای تدوین مطالب این کتاب بیشتر کرد.

وی به  استفاده از برخی آیتم های هنری بکر و تازه و سرشار از شور و نشاط در این کتاب اشاره کرد و عنوان کرد  : آموزش نقاشی روی سنگ در این کتاب به معلمان پیشنهاد شده که در استان خراسان رضوی روستای قرونه در کلاس درس آموزش داده شده بود و براساس شرایط اقلیمی هر منطقه نوع خاص کاردستی در کلاس پیشنهاد شده است مثلا در کنار دریا برخی صنایع دستی  رواج دارد در مناطق کوهستانی و کویر یک نوع دیگر آشنایی دانش آموزان با گل و گیاهان دارویی از دیگر آیتم های کتاب است.

وی اظهار کرد: کتاب سیمای هنر در مدرسه، کاری مشترک از هنرمندان و فرهنگیان خاش بوده و با هدف پرورش‌ها و حمایت از نخبگان دانش آموزی به چاپ رسیده است که در نگارش این کتاب یک تیم هم فکر بودیم علاوه بر فرهنگیان و هنرمندان دانش آموزان نیز نقش برجسته ای داشته اند.

وی افزود: در نگارش این کتاب از شاعران و نویسندگان و فعالان هنری خاش خانم‌ها «حلیمه شهرکی» و «حمیده جمالی» همکاری داشته‌اند نویسندگان کتاب سیمای هنر در مدرسه، با نگاهی به تولیدات دستی و توانمندی‌های هنری، به فعالیت‌های هنری دانش آموزان در مدارس و تشویق آنان برای شرکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند.

ریگی تصریح‌کرد: کتاب سیمای هنر در مدرسه را می‌توان از سری کتاب‌های کمک آموزشی در آموزش ابتدایی برای زنگ هنر و فعالیت‌های پرورشی در دبستان و تا حدودی در مدارس متوسطه اول برشمرد و در این کتاب برای حفظ هویت ملی و ایرانی دانش آموزان با ابزار هنری پرداخته شده است.

وی بیان کرد: آیتم‌های فرهنگی و هنری متفاوتی در کتاب سیمای هنر در مدرسه برای تدریس در زنگ هنر و مدرسه به معلمان پیشنهاد شده و نویسندگان در این کتاب به نقش هنر در شادابی دانش آموزان و همچنین تمرکز دانش آموز در کلاس درس با کمک گرفتن از هنر می‌پردازند.

وی گفت: کتاب سیمای هنر در مدرسه پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۸۰ صفحه توسط انتشارات جالیز مشهد در هزار جلد چاپ شده و در مقدمه آن تقریظی از «عبدالوهاب شهنواز» مدیر آموزش و پرورش خاش وجود دارد و در ادامه این کتاب گفتگوهای متفاوتی از نویسندگان و هنرمندان چاپ شده که می‌تواند در کلاس درس برای دانش آموزان مفید باشد و تمام تلاش نویسندگان بنا به تاکید مقام معظم رهبری در امر توجه به دروس پرورشی در مدارس بوده است.

ریگی در پایان با اشاره به اینکه این کتاب به صورت پژوهش بوده است گفت: پژوهش سرای خاش بسیار یاری گر بوده و نقش کانون های فرهنگی پرورشی در این کتاب  برای دانش آموزان برجسته است چرا که نگارش این کتاب بیش از یک سال به طول انجامید که نویسندگان حمایت آموزش و پرورش برای خرید کتاب را می‌طلبند.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 453231
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *