۰

خدمات داوطلبانه، افزایش مهربانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد

رئیس جمعیت هلال‌احمر در توصیف مزایای خدمات داوطلبانه گفت: این خدمات افزایش مهربانی و سلامت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش دوستی و سلامت معنوی را در کنار مزایای اقتصادی برای جامعه در پی دارد.
خدمات داوطلبانه، افزایش مهربانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد
سیدامیرمحسن ضیایی در همایش روز جهانی داوطلب ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) گفت: امیدواریم که ظهور ایشان تسریع یابد تا این اقداماتی که در راستای اسلام‌هراسی انجام شده خاتمه یابد.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، وی در ادامه با بیان اینکه دولت‌ها به شدت به دنبال گسترش خدمات داوطلبانه هستند، گفت: خدمات داوطلبانه از نظر اجتماعی مزایای زیادی دارد که اولین آن ارتقای سلامت، افزایش ظرفیت اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش محبت و نوع‌دوستی در جامعه است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: دومین مزیت در بعد اقتصادی خود را نشان می‌دهد به طوری که طبق محاسبه‌ای که انجام شده در سال 2011 تعداد 140 میلیون نفر در کارهای داوطلبانه شرکت کرده بودند که اگر آن زمان معادل 20 میلیون کارمندی که یک سال فعالیت می‌‌کند، بگیریم و برای آنها کشوری واقع مدنظر قرار دهیم این کشور از نظر کار و فعالیت اقتصادی نهمین کشور دنیا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در کشوری مانند آمریکا 400 میلیارد دلار خدمات داوطلبانه ارائه می‌شود‌، افزود: مهم این است که ما خدمات داوطلبانه را در مسیر صحیح قرار دهیم.
ضیایی بعد دیگر خدمات داوطلبانه را مخصوص افراد دانست و گفت: سلامت معنوی یکی از مهم‌ترین ابعاد است چرا که بیش از هزار سال پیش امام سجاد (ع) از خداوند درخواست سلامت معنوی برای خود می‌کرده‌اند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه قلب تپنده هلال‌احمر خدمات داوطلبانه است، گفت: ما دو سازمان با کارکرد یکسان داریم البته غیر از کار داوطلبانه خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهیم. معمولاً داوطلبان هلال‌احمر کارهای غیرعادی را انجام می‌دهند در حالی که افراد عادی هستند.
وی تأکید کرد: اگر بستر را فراهم کنیم مردم بیشتر خدمات داوطلبانه ارائه می‌کنند و در هر بخشی می‌توانند خدمت کنند. یکی از کارهایی که امروز ما انجام داده‌ایم همین طرح «سلامت‌یار» است که داوطلبان در مراکز درمانی حاضر خواهند شد.
ضیایی با بیان اینکه بیماران نیاز به خدمات مختلف دارند که بخشی از آن در حیطه کادر درمان نیست، گفت: به پیشنهاد معاون درمان وزارت بهداشت 10 بیمارستان بزرگ کشور را انتخاب کرده‌ایم که به عنوان خط‌‌شکن آغازگر طرح «سلامت‌یار» باشند.
وی گفت: داوطلبان آموزش می‌بینند و پس از آن تحت اختیار مدیریت بیمارستان قرار می‌‌گیرند البته در این میان حجم خدمات مهم نیست چرا که بیمار دردمند و نیازمند مراقبت‌های مهربانانه است.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب: 422778
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *