۰

کاهش ازدواج و آمار روبه رشد طلاق در دهه گذشته کشور یک بحران جدی است

معاون برنامه‎‎ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و بانوان ریاست جمهوری گفت: در ایران تغییرات نشان از افزایش روبه رشد طلاق و کاهش ازدواج در یک دهه گذشته دارد.
کاهش ازدواج و آمار روبه رشد طلاق در دهه گذشته کشور یک بحران جدی است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از مشکات برین،اطهره نژادی، معاون برنامه‎‎ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و بانوان ریاست جمهوری در حاشیه اولین همایش تخصصی خانواده متعادل و توسعه پایدار چهارمحال وبختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مشکات برین در خصوص روند بررسی وضعیت خانواده و توسعه پایدار در خانواده، اظهار کرد: در کشور ما روند تغییرات نشان از افزایش روبه رشد طلاق و کاهش ازدواج در یک دهه گذشته دارد.

وی افزود: در سند چشم‌انداز آینده ما به دنبال خانواده تحکیم یافته هستیم بنابراین لازم است به بحث در امور زنان و خانواده بپردازیم.

نژادی با اشاره به برنامه‌های انجام شده توسط امور زنان و بانوان ریاست جمهوری گفت: در امور زنان و بانوان ریاست جمهوری به دنبال تغییر نگاه برنامه‌ریزی برای مردم به جای آن برنامه‌ریزی با مردم برای مردم هستیم.

معاون برنامه‎‎ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و بانوان بیان کرد: آسیب‌های طلاق و ازدواج در خانواده ناشی از عواملی است که علاوه‌بر مشترک بودن در کلیه استان‌ها شامل مسائل خاصی هم درهر استان است که باید بررسی و حل شود.

وی ادامه داد: در امور زنان و بانوان ریاست جمهوری مسائل دنیای امروز ایران در حوزه خانواده بررسی شد و فهمیدیم که نباید از یک منظر به آن نگاه کرد به همین خاطر با وزارت بهداشت طی تفاهم‌نامه‌ای پیگیر حل مشکلات هستیم.

نژادی بیان کرد: کلینیک سلامت خانواده برای حل این معظل راه‌اندازی شده که تا کنون ۹ کلینیک در ۹ مرکز استان مشغول فعالیت است.

وی گفت: این کلینیک‌ها قرار است در مراکز دانشگاه علوم‌پزشکی مستقر شوند تا مردم با آرامش و امنیت بیشتری بتوانند برای حل مشکلات خود مراجعه کنند.

معاون برنامه‎‎ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و بانوان ریاست جمهوری برای نگه داشته شدن خانواده‌ها در مرحله پیشگیری، گفت: در کلینک‌های سلامت خانواده روانپزشک، روانشناس و مشاوره شرعی وجود دارد تا خانواده‌ها در فاز پیشگیری نگه داشته شوند.

وی با اشاره به قرار گرفتن خانواده‌ها درتغییرات پرشتاب فرهنگی گفت: ایران هم شامل این تغییرات است به خصوص در بحث فضای مجازی این شتاب سرعت بیشتری دارد.

نژادی با اشاره به سامانه مشاوره خانواده‌ها که توسط امور زنان و بانوان ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است بیان کرد: این سامانه حدود ۵ ماه است که افتتاح شده و با تحلیل محتوای پیامک‌ها متوجه شده این که خانواده‌ها با دو مشکل اقتصاد خانواده و ناآگاهی زنان و مردان به حقوق خود و تکالیف اجتماعی مبتلا هستند.

معاون برنامه‎‎ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و بانوان ریاست جمهوری ادامه داد: باید همه دستگاه‌ها و نهادها کمک کنند تا مهمترین بنیادی که به نظم و انسجام جامعه کمک می‌کند یاری برسانند.

وی با اشاره به فضای مجازی گفت: در این فضا که بچه‌ها وقت زیادی را صرف می‌کنند و کمتر بهره‌ای عاید آنها می‌شود امور زنان و بانوان ریاست جمهوری با محتوای که در نظر گرفته است برای حل معظل فضای مجازی به آموزش و ارتقا آگاهی خانواده‌ها می‌پردازد تا خانواده‌ای به دور از آسیب داشته باشیم.

نژادی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش‌ها باعث به کارگیری برنامه‌های مکملی در انجام کارهای اجرایی است که می‌تواند مفید فاید باشد.

لازم به ذکر است، سفر شهین‌دخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به دلیل همزمانی جلسه فوق‌العاده دولت برای حضور در اولین همایش تخصصی خانواده متعادل و توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری لغو شد و اطهره نژادی، معاون برنامه‎‎ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و بانوان ریاست جمهوری به همراهی موحدی،مشاور معاون وزیر در امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در این همایش حاضر شدند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 424094
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *