۰

راه‌اندازی دبیرخانه اجلاس ایران و جهان عرب در دانشگاه شهید بهشتی

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دبیرخانه اولین دور از گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در دانشگاه شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی دبیرخانه اجلاس ایران و جهان عرب در دانشگاه شهید بهشتی
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جلسه هماهنگی و تبادل نظر در خصوص همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی برای برگزاری همایش «گفت‌وگوهای ایران و جهان عرب» در محل این این دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه که با حضور محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه شهید بهشتی و قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، در خصوص هماهنگی‌های لازم برای برگزاری اولین دور از گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب که قرار است در اردیبهشت 95 و همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و با حضور 40 تن از اندیشمندان برجسته جهان عرب برگزار شود، بحث و تبادل نظر شد.
در ابتدای این نشست قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان سخنانی، راه‌اندازی گفت‌وگوهای فرهنگی با سایر ملل را یکی از سیاست‌های این سازمان برشمرد و گفت: با توجه به شرایط و تحولات جاری بین‌المللی و منطقه‌ای و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگ در برون‌رفت از چالش‌های موجود، اولین دور از گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب به زودی آغاز خواهد شد و در این گفت‌وگوها، مراکز علمی و دانشگاهی کشور نقش اساسی بر عهده خواهند داشت.
در ادامه این نشست، محمدعلی ربانی، رییس مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تشریح سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده و همچنین پیش‌نشست‌های منطقه‌ای در اولین دور از گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب پرداخت که با همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و 18 مرکز علمی و دانشگاهی کشورمان در سه شهر تهران، قم و اصفهان، برگزار خواهد شد.
پس از آن محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به کاستی‌های موجود در مراکز علمی و دانشگاهی کشور در زمینه مطالعات جهان عرب، همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی در خصوص راه‌اندازی کرسی‌های مطالعات جهان عرب و پرورش متخصصان و پژوهشگران علمی در این حوزه را امری ضروری دانست.
وی همچنین برپایی گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب را فرصت مناسبی برای تقویت ارتباطات فرهنگی و علمی با جهان عرب و فعال کردن ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی کشور در مسیر توسعه روابط فرهنگی با جهان عرب برشمرد.
در پایان این نشست مقرر شد تا دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دبیرخانه کارگروه اجلاس تهران با همکاری دیگر مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه علامه، دانشگاه الزهراء، دانشگاه ادیان و مذاهب، بنیاد دائره‌المعارف اسلامی، کتابخانه ملی و برخی دیگر از دستگاه‌های فرهنگی کشور فعال در این حوزه، نسبت به برپایی مراسم افتتاحیه و کمیسیون‌های تخصصی اولین دور از گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در تهران همکاری کند.
بنا بر اعلام این خبر، همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای ایران و جهان عرب به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه شهید بهشتی و برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورمان در اردیبهشت سال 1395، همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.
در این دور از گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب علاوه برتهران، اجلاس قم با همکاری پژوهشگاه علوم اسلامی و مراکز دانشگاهی قم و همچنین اجلاس اصفهان با همکاری دانشگاه‌های اصفهان نیز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 424176
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *