۰

نهان شدن آتش فتنه نفوذ در زیر خاکستر جنگ نرم

دشمن با استفاده از شیوه ­ها و تاکتیک­های جنگ نرم، دیگر نیازی به لشکرکشی و مشکلات فیزیکی آن ندارد، بلکه با تصرف فکر، اندیشه و اراده یک جامعه و نفوذ آرام در لایه ­های فکری مردم در جامعۀ هدف خود، به اهداف پلید خویش دست می ­یابد.
نهان شدن آتش فتنه نفوذ در زیر خاکستر جنگ نرم
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از" رودبار ما"؛فتنه سال ۸۸ را از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم، به واژه ” نفوذ ” می‌‌رسیم، واژه‌ای که چند صباحی است در ادبیات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ما  بیشتر به آن پرداخته و پُر رنگ‌تر از گذشته به آن توجه می‌شود.
بیشترین ابزار نفوذ دشمن در حال حاضر نفوذ فرهنگی است دشمنان وقتی که متوجه شدند در زمینه جنگ سخت کاری نمی توانند پیش ببرند از طریق جنگ نرم وارد شدند و مصداق بارز آن هم که امروزه به وفور در کشور و حتی درشهر خود مشاهده می کنیم بحث رواج شبکه های اجتماعی و رواج استفاده از ماهواره می باشد که متاسفانه به درستی از این امکانات استفاده نمی شود.
ابزارهای این جنگ، بسیار گسترده و کم ­هزینه، اما حرفه ­ای است، این گستردگی و در عین­ حال بسیار پیچیده بودن، باعث شده که به طور کاربردی­ تر از آن در جنگ نرم استفاده است،دشمن با استفاده از شیوه ­ها و تاکتیک­های جنگ نرم، دیگر نیازی به لشکرکشی و مشکلات فیزیکی آن ندارد، بلکه با تصرف فکر، اندیشه و اراده یک جامعه و نفوذ آرام در لایه ­های فکری مردم در جامعۀ هدف خود، به اهداف پلید خویش دست می ­یابد.
در جنگ و تهدید نرم، معمولاً ابزارهای متعددی مورد استفاده مهاجم قرار می ­گیرد تا به هدف پلید خود برسد؛ ازجمله رسانه­ های دیداری و شنیداری نظیر: تلفن همراه،  ماهواره، اینترنت و… از مهمترین ابزارهای آن است که دشمن، برای دست­یابی به اهداف شیطانی خود، از آنها بهره­ می ­گیرد و اهدافی همچون: سست کردن پایه­ های عقیدتی و فکری یک نظام سیاسی، ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان حکومتی، استحاله فرهنگی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام یک ملت جهت تسلط بر آن ملت و جامعه و نهایتاً جذب و بهره­ مندی از منابع و ذخایر مالی آن کشور یا نظام سیاسی و… است.
در شبکه های اجتماعی شیوۀ عمدۀ دشمن، غبارآلود کردن فضا و ایجاد فتنه در بین جامعه مخاطب خود است و سعی می ­کند به هر طریقی، جریانات مخالف مبانی فکری خودش را به انحراف بکشاند و مسیر حرکت تاریخ را به نفع خویش تمام کند.
در واقع شبکه های اجتماعی و ماهواره حربه دشمن برای نفوذ به ذهن جوانان و مخدوش کردن تفکرات و اعتقادات آنان است و همه خانواده ها باید به یاد داشته باشند که هر عملی عکس العملی دارد جنگ نرم در واقع هیزم آتش فتنه نفوذ است که در زیر خاکستر نهان شده و با برنامه ریزی به دنبال نفوذ در باورها وعقاید است.
دشمن با بشقابهای مسموم وشیطانی که به پشت بام خانوادها فرستاده است در حقیقت به دنبال این است که با اخبار دروغ و شایعه و با ظاهری قشنگ خود آبروی اسلام را خدشه دار کند.
یکی از مهمترین پدیدهای  نفوذ فرهنگی دشمن پدیده بدحجابی است، متأسفانه با افزایش ماهواره ها وشبکه های اجتماعی شاهد ترویج بندوباری و افسارگسیختگی رفتاری بین دختران جوان جامعه هستیم. این افسارگسیختگی رفتاری  دختران جوان که متأسفانه جمعیت قابل توجهی از این قشر را دربرگرفته است نه تنهامختص کلان شهرها نیست بلکه ما شاهد نفوذ و حتی سبک زندگی غربی در شهرهای کوچک و روستاها هستیم.     امروزه دشمنان با استفاده از ابزارهای مخرب و استفاده از شبکه های ماهواره ایی و مجازی باورها و ارزش های خانواده های ایرانی را نشانه گرفته اند و قصد دارند زشتی ها را با ترفندهای حیله گرانه زیبا نشان دهند خانوادها باید در این زمینه هوشیار باشند غفلت مساوی است با از دست دادن کانون گرم وصمیمی خانواده و در این میدان که دشمن از هیچ حربه و ابزاری بر علیه انقلاب اسلامی دریغ نمی کند خانواده ها می توانند با بیداری و هوشیاری سد محکمی را در مقابل نفوذ دشمن ایجاد و با ترفندهای دشمنان مقابله کنند.   انتهای پیام/
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 424391
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *