۰

جامعه پزشکی به افرادی همچون عباس شیبانی نیاز دارد

رئیس مجمع انجمن‌های علمی و تخصصی با اشاره به شخصیت نخستین رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: عباس شیبانی یک پدیده است و جامعه پزشکی به افرادی همچون ایشان نیاز دارد.
جامعه پزشکی به افرادی همچون عباس شیبانی نیاز دارد
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، ایرج فاضل در مراسم نکوداشت دکتر عباس شیبانی نخستین رئیس سازمان نظام پزشکی اظهارداشت: بزرگداشت شخصیت‌هایی همچون ایشان اقدامی خوب و انسانی است، بنده دکتر شیبانی را از زمان دانشجویی می‌شناسم و در آن دوران وی مدتی را در زندان به سر می‌برد و زمانی که آزادی شد به دانشگاه آمده و دانشجویان از آن تقدیر و تشکر می‌کردند.
وی افزود: در آن دوران تظاهرات دانشجویی زیاد بود و یکی از چهره‌های برجسته تجمعات آن زمان دکتر شیبانی بود که سرسختانه پای عقاید خود ایستاد.
رئیس جامعه جراحان ایران در ادامه گفت: دکتر شیبانی بسیار خوش خلق و مهربان بوده و هرگز رگه‌هایی از تظاهر و ریا در او مشاهده نمی‌شود، ایشان هنوز هم چنین شخصیتی داشته و تزلزلی در افکار او راه نیافته است.
فاضل اظهارداشت: جامعه امثال دکتر شیبانی را کم دارد و لازم است پدیده‌ای مثل او را در جامعه پزشکی داشته باشیم. وی ضمیری پاک و اعتقاداتی محکم و منسجم دارد که به دلیل داشتن این ویژگی‌ها مسئولیت اصلی هیأت امنا را پس از انقلاب بر عهده گرفت و نقش مهمی در موضوع پیوند ارگان‌ها و اعضای بدن داشت.
رئیس مجمع انجمن‌های علمی و تخصصی با تاکید بر اینکه همواره قدردان تلاش‌ها و زحمات دکتر شیبانی هستیم، گفت: ایشان برای کار خیر ساخته شده و هیچگونه ریا و دورویی در او راه ندارد و یکی از خصوصیات با ارزش آن عوض نشدن شرایط شخصیتش است.
وی با اشاره به اینکه دکتر شیبانی یک پدیده است افزود: ایشان بسیار مستغنی بود و در بی‌نیازی استثنایی است همچنین ایشان در نهایت صرفه‌جویی و قناعت زندگی کرده و با توجه به اینکه زمانه کارهای اجتماعی و سیاسی او بر کار طبابتش چیره شد اما هیچگاه از کمک به بیماران دریغ نکرد.
فاضل خاطرنشان کرد: دکتر شیبانی نخستین رئیس نظام پزشکی بعد از انقلاب بود که با خلق نیکوی خود بحران‌های آن دوران را مرتفع کرد و نقشی سازنده در اوضاع نظام پزشکی در آن دوران داشت.
وی افزود: کشور ما نیاز به اینگونه مردان دارد که در راه ایشان حرکت کرده و مسیر آن را ادامه دهند.
گفتنی است در پایان مراسم نکوداشت دکتر عباس شیبانی از تندیس ایشان با حضور مسئولان وزارت بهداشت، تعدادی از اعضای شورای شهر و پزشکان مطرح کشور رونمایی شد. همچنین بسیج جامعه پزشکی، صدا و سیما و سازمان نظام پزشکی هدایایی را به دکتر عباس شیبانی تقدیم کردند.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 424440
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *