۰

شناساندن راه و روش اولین رئیس سازمان نظام پزشکی برای نسل جدید از ضروریات است

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه شناخت چهره‌های بین نسلی والا همچون عباس شیبانی می‌تواند برای نسل‌های مختلف به ویژه پزشکان جوان درس‌های مهمی را داشته باشد گفت: شناساندن راه و روش اولین رئیس سازمان نظام پزشکی برای نسل جدید ضروری است.
شناساندن راه و روش اولین رئیس سازمان نظام پزشکی برای نسل جدید از ضروریات است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، علیرضا زالی در مراسم نکوداشت عباس شیبانی نخستین رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: ایشان خصایص متعددی را داشته و فضائلی که در آقای شیبانی وجود دارد سبب شده که همه ما اتباع دوست داریم همچون او باشیم.
وی افزود: آقای شیبانی یک نسل است، چهره‌های بین نسلی همچون ایشان می‌توانند برای نسل‌های مختلف درس‌های بزرگی را داشته باشند که این درس‌ها همچون اخلاق دوستی و مردم دوستی به ویژه برای پزشکان جوان حائز اهمیت است.
رئیس سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه ویژگی‌های شیبانی باید بیشتر از گذشته نشان داده شود گفت: ایشان سال‌های متمادی به دلیل مبارزات سیاسی نماد دانشجوی پزشکی پرشور و با نشاط بوده است همچنین ایشان پایه‌گذار نهضت دانشجویی نوین و اصل انقلابی بوده که کمتر به آن توجه شده است.
زالی با بیان اینکه شیبانی سال‌ها در امر درمان اقدامات بزرگی انجام داده است افزود: بسیاری از اقدامات امروز ما وامدار تلاش‌های ایشان است. آقای شیبانی در دفاع مقدس اقداماتی انجام داده که امروز که به این موضوع فکر می‌کنیم پی می‌بریم که واقعا چقدر این اقدامات مشکل بوده بنابراین توجه به شخصیت ایشان حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: ایشان از مفاخر جامعه ایرانی محسوب می‌شود که شناساندن راه و روش او برای نسل جدید از ضروریات است، آقای شیبانی علاوه بر ویژگی‌های ممتازی که به لسان و بیان همگان جاری است به عنوان اولین رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی سکان‌دار این ساختار مهم پزشکی کشور شد و با صداقت و اخلاص در پیشبرد و تحکیم این نهاد کوشش کرد.
رئیس سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های ممتاز ایشان این است که همواره مورد وفاق همه گروه‌های سیاسی بوده و پشتکار و اعتقاد راسخ ایشان در سال‌های خدمت‌رسانی در هیأت امنای ارضی و ریاست دانشگاه تهران موجب پیشرفت‌های بزرگی در کشور شده است.
زالی گفت: همکاران پرتلاش جامعه پزشکی و آحاد ملت شریف ایران قدردان زحمات و پایمردی‌های چنین اسطوره‌هایی خواهند بود.
زالی به فعالیت این اسطوره بزرگ علم پزشکی اشاره کرد و گفت: آقای شیبانی طی 5 دوره نماینده مجلس بوده و علاوه بر جایگاه تحسین‌برانگیز میان مردم و اتباع در قلوب مردم ایران جای داشته و این مسئله سبب شد که مردم تهران ایشان را به عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتخاب کنند.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 424441
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *