۰

جراحی بینی را تا کنون برای نزدیکانم توصیه نکرده‌ام/ نباید این عمل بر اساس مد انجام شود

فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به حداکثر و حداقل هزینه جراحی بینی گفت: کسانی که تغییر فاحشی با جراحی در صورتشان ایجاد نمی‌شود به هیچ عنوان نباید نسبت به انجام این عمل بر اساس مد و سلیقه اقدام کنند.
جراحی بینی را تا کنون برای نزدیکانم توصیه نکرده‌ام/ نباید این عمل بر اساس مد انجام شود
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سیدجعفر لواسانی،‌ در رابطه با وضعیت جراحی پلاستیک در ایران و جایگاه بین‌المللی آن اظهار داشت: جراحی پلاستیک بعد از انقلاب تفاوت بسیاری پیدا کرده و پیش از انقلاب این رشته محدود و تنها منحصر به زیبایی‌های بسیار کوچک بود همچنین پس از انقلاب جراحی پلاستیک زیربنای آن جراحی عمومی قرار گرفت لذا پزشکان با وسعت بیشتری وارد این حوزه شدند.
وی افزود: جراحی پلاستیک در واقع جراحی ترمیمی و پلاستیک بوده و در جمیع اندام‌ها تسری دارد همچنین یکی از وسیع‌ترین رشته‌هایی است که می‌تواند کمک‌های زیادی به انسان کند.
فوق تخصص جراحی پلاستیک بااشاره به اینکه جراحی پلاستیک را نباید تنها محدود به زیبایی و یا جراحی بینی دانست،‌ افزود: تعداد فارغ‌التحصیلان در رشته جراحی پلاستیک بعد از انقلاب افزایش یافته و آمار جراحی برای زیبایی نیز بیشتر شده است و پزشکان در حوزه راینوپلاستی و جراحی بینی فعالیت بیشتری دارند.
لواسانی ادامه داد: در عمل جراحی بینی فقط جراحان پلاستیک فعالیت نداشته و جراحان گوش، حلق و بینی نیز در این حوزه ورود دارند، لذا آمار عمل‌های جراحی پلاستیک زیاد است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از محافل به جراحی بینی به عنوان طعنه نگاه می‌شود، گفت: در جراحی بینی تنها بحث زیبایی مطرح نیست و رفع مشکلات روحی و روانی نیز در این راستا قابل بررسی است.
فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه افراد بین 15 تا 35 سال بیشتری کسانی هستند که برای جراحی بینی اقدام می‌کنند، گفت: البته باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آیا فردی که تمایل به جراحی بینی دارد،با این عمل تغییر فاحشی در او ایجاد می‌شود؟ یا این مسئله برای وی ضرورت دارد؟ بنابر این در مواقعی که جراحی بینی می‌تواند سبب ارتقا روحی و روانی فرد شود و زیبایی آن را به همراه داشته باشد نسبت به این موضوع می‌توان اقدام کرد.
لواسانی با تأکید بر اینکه بحث مد، سلیقه یا افزایش درآمد عمل‌کننده از موضوعاتی است که نباید در عمل جراحی بینی مورد توجه قرار گیرد، در رابطه با حداکثر و حداقل هزینه جراحی بینی گفت:‌ میزان هزینه جراحی متفاوت است ولی وزارت بهداشت تعرفه‌ای را در این راستا تعیین کرده که به دلیل مسائل قانونی باید مورد توجه پزشکان قرار گیرد. البته نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است این بوده که تعرفه گاهی مورد قبول دوستان جراح و پلاستیک نخواهد بود چرا که این رشته تنها جنبه پزشکی نداشته و جنبه هنری آن نیز باید در نظر گرفته شود.
وی عمل جراحی بینی را همچون کشیدن یک تابلوی نقاشی دانست و افزود: اگر می‌توانید برای تابلوی نقاشی قیمتی تعیین کنید برای جراحی بینی نیز می‌توان این کار را انجام داد.
این متخصص جراحی عمومی با 20 سال سابقه فعالیت گفت: تعرفه‌‌گذاری برای این کار هنری صحیح نیست ولی برای عمل پزشکی و جراحی مورد قبول است.
لواسانی ادامه داد: طبیعی است که افرادی که تجربه و مهارت بیشتری در این رشته دارند از افراد کمتری در این راستا پذیرایی کرده چرا که ساعات کاری آنها محدود بوده و در این زمان نیز باید انتخاب کنند که عمل جراحی برای فرد به جا بوده یا نامناسب است.
وی افزود: افراد بسیاری نزد من مراجعه کرده که بینی‌هایشان را مورد جراحی قرار دهند ولی من به دلیل اینکه این مسئله را برای آنها مناسب ندانسته نسبت به عملشان اقدام نکردم. همچنین برای اقوام نزدیک خود جراحی بینی را توصیه نکرده و برای اقوام دورتر نیز بسیار محدود این کار را انجام داده‌ام.
این متخصص جراحی عمومی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که تغییر فاحشی با جراحی بینی در صورتشان ایجاد نمی‌شود به هیچ عنوان نباید نسبت به این عمل بر اساس مد و سلیقه اقدام کنند.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 424538
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *