۰

فعالیت در دمای بالا و عفونت ها از علل ناباروری است

یک متخصص ارولوژی گفت: دلایل متفاوتی برای ناباروری وجود دارد که از جمله فعالیت در دمای بالا و عفونت هاست، اولین و مقدماتی ترین کار، آزمایش اسپرم است.
فعالیت در دمای بالا و عفونت ها از علل ناباروری است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، جواد زرگوشی متخصص ارولوژی در مورد نازایی به خبرنگار شهد شفا توضیح داد: ناباروری یکی از مهم ترین بیماری هایی است که باید به آن اهمیت داده شود و در زمان های قدیم هم برای مقوله ناباروری درمان هایی در طب سنتی وجود داشته است.
 
وی افزود: درمان های ناباروری در طب قدیم بر مبنای تجربیات بالینی بوده است و در رسائل و کتاب های زیادی در مورد آن مطلب نوشته شده است که نمونه آن را در کتاب الحاوی محمد ذکریای رازی می توان مشاهده کرد.
 
زرگوشی بیان کرد: امروزه به دلیل ناتوانی بکارگیری یک تیم متخصص ترجمه، نمی توانند از این منبع ها بهره کافی ببرند.
 
*آمار ناباروری هر روز رو به افزایش است
 
این متخصص اذعان داشت: ناباروری مسئله ای است که به بنیاد خانواده برمی گردد و متاسفانه هر روز هم رو به افزایش است و 15 درصد مردم را در طول عمر درگیر می کند.
 
این جراح ادامه داد: پذیرش ناباروری در جامعه از سوی افراد سخت است ولی این واقعیت دارد که سهم مردان و زنان در ناباروری مساوی است.
 
وی توضیح داد: اولین کار برای کسانی که برای ناباروری مراجعه می کنند، این است که آقایان آزمایش اسپرم را انجام دهند که خیلی ساده و ارزان است، چون آزمایش در خانم ها بسیار وقت گیر و پرهزینه است.
 
زرگوشی ادامه داد: بیضه ها ارگان های ظریف و حساسی هستند به همین دلیل ممکن است باروری آنها دچار آسیب شود.
 
*دمای بالا در ناباروری مردان تاثیرگذار است
 
وی دلایل مختلفی را برای ناباروری دانست و توضیح داد: یکی از دلایل ناباروری ممکن است به علت قرار گرفتن بیضه ها داخل شکم باشد و یا اینکه به علت بالارفتن دمای بدن باشد.
 
زرگوشی ادامه داد: گرما، اثر بدی روی ناباروری دارد، مثلا کسانی که در محیط های گرم فعالیت می کنند یا در آب داغ شنا می کنند ممکن است دچار مشکل شوند.
 
این جراح توضیح داد: عفونت ها هم در ناباروری تاثیر گذار هستند، به علاوه، خود کنسرها(سرطان ها) و یا درمان هایی که برای آن می شود، به باروری آسیب می رساند.
 
این متخصص اظهار داشت: جمعیت کنونی خیلی کم است و برای ازدیاد نسل لازم است که همه کمک کنند زیرا هزینه هایی که برای درمان نازایی می شود سنگین است.
 
زرگوشی در پایان بیان کرد: وزیر بهداشت در این رابطه به زوجین نابارور قول همکاری داده است که هزینه های ناباروری را از صندوق کمک به زوج نابارور پرداخت کند که امیدواریم عملی شود.
انتهای خبر/ راه دانا
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب: 425158
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *