۰

مداحان و شعرای آیینی نقش مهمی در ماندگاری انقلاب دارند

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در چهارمین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی بر نقش تاثیرگذار مداحان و شعرای آیینی بر ماندگاری انقلاب اسلامی تاکید کرد.
مداحان و شعرای آیینی نقش مهمی در ماندگاری انقلاب دارند
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، محمد حسن زارع با حضور در چهارمین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی گفت:  قشر مداح که محبت اهل بیت (ع) دارند، فهیم هستند و می خواهند اجازه ندهند آن مسایلی که در طول تاریخ خلق شده است، به غبار فراموشی سپرده شود. به هر حال در میان اقشار جامعه قشری که بر زبانش بیشتر از همه ذکر اهل بیت (ع) جاری است، مداحان هستند.
وی ادامه داد: اینکه ما آرزوی رستگاری داشته باشم یک آرزوی مقدس است که در آن به نوعی همفکری با سید الشهدا و اعتقادات عاشورایی مطرح است. در کنار این یک مسئله مهم دیگر هم مطرح است که باید ازهمه حرکتهایی که در این مسیر هستند، حمایت کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت زمان شناشی و موقعیت شناسی به تعریف حضرت امام خمینی (ره) از اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی اشاره 
کرد و افزود: تشیع علوی مولود اسلام ناب محمدی است. انقلاب اسلامی هم مولود عاشوراست. انقلاب اسلامی واقعا عمق تجلی آرزوهای دیرینه همه مسلمانان است.انقلاب اسلامی آمده است که ارزشهای اسلامی را در جامعه حاکم کند.
زارع دربخش دیگری از سخنانش توجه به دهه فجر را توجه به رویداد تاریخی انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: اگر امروز عاشورا زنده است به این دلیل است که به این مناسبت بزرگ به درستی توجه شده است.
وی اضافه کرد: فعالیتهایی باید استمرارپیدا کند تا انقلاب اسلامی ماندگار شود. شما اشعاری دارید که می تواند به ماندگاری انقلاب کمک کند. کانون مداحان و شعرای آیینی ۸۰ هزار نفر عضو دارد لذا یکی از حرکتهایی که این کانون می تواند در آن تاثیرگذار باشد نوشتن شعار برای ۲۲ بهمن است.مردم انتظار دارند این شعارها روز به روز نو شود.
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر کس مومن به ارزشهای اسلامی است،مومن به ارزشهای انقلابی نیز هست، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی  ستادی دارد به نام ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی. یک توازنی باید بین مراسمها و مناسبتهای مذهبی ایجاد شود ما برای شهادت حضرت زهرا (س) ۲ ماه عزاداری می‌کنیم اما برای ولادتش یک روز هم به درستی مراسم برگزار نمی کنیم. این شبکه ای که شما دارید یک شبکه عظیم است و حداقل انتظار ما این است که در مورد ولادت حضرت زهرا یک کار میدانی عظیم صورت 
بگیرد. 
زارع در بخش پایانی سخنانش با انتقاد از متوازن نبودن مراسمهای مذهبی و ملی ۱۲ فروردین را یکی از مظلوم ترین وقایع تاریخ برشمرد. 
 
گفتنی است،چهارمین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی با تبیین محتوای برنامه ششم توسعه و نقشه مهندسی فرهنگی  شنبه سوم بهمن در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.
انتهای پیام/ مهر
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 425243
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *