۰

ساماندهی کالاهایی که تاثیر مستقیم بر سلامت دارند/نصب شناسه اصالت برای تمامی تجهیزات پزشکی

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: نصب شناسه اصالت در برنامه ساماندهی حوزه تجهیزات پزشکی قرار دارد که تمامی کالاهای تولید داخل و وارداتی نیز مشمول این طرح هستند.
ساماندهی کالاهایی که تاثیر مستقیم بر سلامت دارند/نصب شناسه اصالت برای تمامی تجهیزات پزشکی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید حسین صفوی، مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از ساماندهی حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد و گفت: ساماندهی این حوزه از ابتدای سال 93 توسط این اداره کل انجام‌شده است و با توجه به اینکه این حوزه تأثیر مستقیمی بر سلامت مردم دارد به همین دلیل حساسیت این اقدام دوچندان است.
صفوی اظهار داشت: در همین راستا شناسنامه‌دار کردم فعالین این حوزه در دستور کار قرار گرفت و هزار و 700 واحد صنفی و عرضه‌کننده در سراسر کشور شناسایی شدند که تا به امروز 800 واحد بررسی‌شده و بقیه نیز در حال بررسی است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: در مرحله بعدی فراخوانی را به شرکت‌های پخش سراسری خواهیم داشت تا کالاهای حساس به‌صورت ایمن توزیع و نظارت شوند و این کالاها را به‌صورت ایمن به مراکز درمانی برسانند که در ابتدا تجهیزاتی همچون اقلام ارتوپدی و قلب و عروق در بخش توزیع و عرضه‌ی آن‌ها نیاز به دانش فنی مناسب دارد. بر همین اساس دستورالعملی تدوین می‌کنیم تا شرکت‌هایی که صلاحیت پخش این کالاها را دارد به‌صورت قانونی فعالیت کنند.
وی در پایان گفت: برچسب اصالت نیز در این ساماندهی در برنامه قرار دارد که تمامی کالاهای تولید داخل و وارداتی مشمول این طرح هستند.
 
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 425314
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *