۰

خانواده زن مشهدی برخلاف ادعای نماینده مجلس برای تحویل گرفتن جسد متوفی مراجعه نکردند

رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: برخلاف ادعای یکی از نمایندگان مجلس درباره عدم تحویل جسد یک زن میانسال مشهدی خانواده این فرد هنوز برای دریافت جسد متوفی مراجعه نکرده‌اند.
خانواده زن مشهدی برخلاف ادعای نماینده مجلس برای تحویل گرفتن جسد متوفی مراجعه نکردند
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، عطیه ربیعی رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: در تاریخ 11 آذر ماه امسال بیماری حدوداً ٥٠ ساله - کارتن خواب - توسط اورژانس ١١٥ اذرماه بعلت کاهش سطح هشیاری و قند خون به بیمارستان ٢٢ بهمن مشهد پایین اورده میشود.
وی افزود: این بیمار در سرویس داخلی بستری و تحت درمان قرار می گیرد و بعلت شرایط بیمار و نیاز به مراقبت ویژه در ICU به مدت نزدیک به یک ماه بستری می شود سپس به بخش منتقل و مدت دو هفته نیز در بخش تحت مراقبت قرار می گیرد.
عطیه ربیعی گفت: در تاریخ 28 دی امسال بیمار ترخیص می‌شود ولی بعلت عدم مراجعه همراه در بیمارستان می ماند و فردای آن روز در بیمارستان فوت می‌کند.
وی افزود: در ایام طولانی اقامت بیمار در بیمارستان بیمار همراه نداشته و بیمارستان پس از پیگیری های زیاد متوجه می شود که بیمار صاحب دختری است.
رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جسد بیمار در سردخانه بیمارستان است و تذکرات لازم درخصوص غیرقانونی بودن نگهداری جسد بیمار متوفی در بیمارستان توسط دانشگاه به مسئولین بیمارستان داده شد و مقرر گردید فردا صبح مجددا با خانواده بیمار جهت تحویل جسد تماس گرفته شده و اقدام لازم انجام شود.
قابل ذکر است که بیمار از همان ایام بستری در Icu در وضعیت vegetative بوده است.
این در حالی است که امروز پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در تذکر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده، توسط اورژانس به بیمارستان 22 بهمن مشهد متعلق به دانشگاه آزاد منتقل می‌شود.
وی افزود: اعضای خانواده این فرد که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند تقاضای انتقال این بیمار را به بیمارستان دولتی می‌کنند اما مسئولین بیمارستان 22بهمن مجوز انتقال بیمار را صادر نمی کنند تا این بیمار در نهایت فوت می‌کند.
«علیرغم پرداخت دوسوم مطالبات گزاف این بیمارستان توسط کمیته امداد و مردم خیر اما متاسفانه با گذشت یک هفته این مرحوم در سردخانه بیمارستان نگه داشته شده است. بیمارستان جسد متوفی را تحویل بازماندگان و خانواده این مرحوم نمی‌دهد.»
پژمانفر همچنین تصریح کرد: رئیس این بیمارستان که باید نام بنگاه تجاری بر آن گذاشت، گفته است که حتی اگر رئیس جمهوری نامه دهد تا الباقی طلب بیمارستان پرداخت نشود پیکر متوفی را تحویل نخواهد داد.
ساعت 18:30
مسئولان وزارت بهداشت عنوان کردند ساعتی قبل خانواده متوفی به بیمارستان محل نگهداری جسد مراجعه کرد و جسد این زن میانسال را تحویل گرفتند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 425425
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *