۰

خانواده سالم هدف اصلی اسلام از ازدواج است

کارشناس زنان و خانواده اظهار داشت:هدف اصلى از پیوند مقدس ازدواج داشتن خانواده‌ى سالم و رسیدن به کمالات انسانی است که می تواند سعادت و خوشبختی اعضای خانواده را به همراه داشته باشد.
خانواده سالم هدف اصلی اسلام از ازدواج است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، عشرت شایق کارشناس زنان و خانواده گفت و گو با زنان خبر با اشاره به اهمیت ازدواج و خانواده بیان کرد: خانواده گوهرى است که آن را باید در جامعه انسانى جستجو کرد چون این گوهر در زن و مرد رشد یافته و با پیوند میان آن ها تکامل پیدا کرده و اوج مى‌گیرد.
وی افزود: اما متاسفانه امروزه به دلایل مختلف این گوهر گرانبها در اکثر جوامع کمیاب و در بعضی جوامع به سمت نایاب شدن سوق پیدا کرده است که اگر بخواهیم به این امر ورود کرده و مشکل و بحران را بررسى کنیم به این نتیجه مى‌رسیم که این ناهنجاری ها ریشه در نوع نگرش به مسأله زن و ارتباط بین زن و مرد دارد.
شایق ادامه داد: متأسفانه در این جوامع، خانواده از یک نهاد اساسى خارج شده و از این ناحیه ضررهاى جبران ناپذیری دیده است تا جایی که بخشی از این آسیب ها به جامعه جهانی نیز تسرى یافته و همه ملت ها به نوعی با این مسائل درگیر شده و زیان دیده اند.
کارشناس زنان و خانواده اظهار داشت: تشکیل کانونی برای ظهور و بروز عواطف و احساسات و محلی که بر اساس محبت و ایثار و فداکاری اعضای نسبت به هم شکل گرفته باشد بطور طبیعی از نیازهای اساسى انسان ها بوده و راه دیگری جز تشکیل خانواده برای رسیدن به چنین گوهر نابی وجود ندارد.
وی گفت: هدف اصلى از پیوند مقدس ازدواج داشتن خانواده‌ى سالم و رسیدن به کمالات انسانی است که می تواند سعادت و خوشبختی اعضای خانواده را به همراه داشته باشد.
شایق یادآور شد: در این میان سهم زنان برای شکل‌گیرى صحیح خانواده مهم‌تر می باشد و هر زنی که بتواند به مراتب علمی ، معرفتی و کمالات معنوى و اخلاقى که خداوند متعال براى همه‌ى انسان‌ها به طور یکسان قرار داده برسد در تربیت فرزندان، گرم‌تر شدن محیط خانواده، پیشرفت جامعه و باز شدن گره‌هاى زندگى موفق تر عمل خواهد کرد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 425479
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *