۰

تلگرام، دست شکارچی بی رحم پرندگان درحال انقراض را در کردکوی رو کرد

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی از دستگیری شکارچی غیرمجاز که اقدام به انتشار تصاویر مجرمانه حیوانات کمیاب در شبکه های اجتماعی می کرد، در این شهرستان خبرداد.
تلگرام، دست شکارچی بی رحم پرندگان درحال انقراض را در کردکوی رو کرد
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از رادکانا،سرهنگ محمود علی فر فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انتشار تصاویر یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی تلگرام، که با شکار چندین پرنده شکار ممنوع و درحال انقراض و مستندسازی از اعمال مجرمانه خویش و پخش آن در فضای مجازی، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: بلافاصله تیمی ویژه از مأموران پلیس امنیت کردکوی، با رصد فضای مجازی و عکس های منتشر شده و با اشرافیت اطلاعاتی در شکارچیان شهرستان موفق به شناسایی متهم شدند.
فرمانده انتظامی کردکوی ادامه داد: مأموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم و طراحی یک عملیات مشترک با مأموران حفاظت محیط زیست، در یک اقدام غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
سرهنگ علی فر خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از منزل متهم موفق به کشف مقادیری گوشت شکار شدند که برابر اظهارات کارشناسان حفاظت محیط زیست گوشت پرندگان ممنوع شکار است که پس از تشکیل پرونده به همراه متهم به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
این مقام انتظامی همچنین با اشاره به لزوم حفظ منابع طبیعی و حراست از گونه های کمیاب زیست محیطی در منطقه، عنوان کرد: این گونه های زیست محیطی که در منطقه شکار ممنوع در حال حیات هستند بسیار ارزشمند بوده و نشان از تاریخ زیستی منطقه می باشند.
وی اضافه کرد: این پرندگان به نوعی گنجینه های کمیاب در شمال کشور هستند که هرازگاهی موجب تعرض افراد سودجو و شکارچیان قرار گرفته و به ورطه نابودی کشانده می شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی در پایان از برخورد جدی نیروی انتطامی با افراد سودجو و شکارچیان غیرمجاز، که با خودخواهی قصد از بین بردن گنجینه های زیست محیطی را دارند، خبرداد و از شهروندان خواست که در صورت مشاهده اینگونه موارد به سرعت از طریق سامانه مرکز فوریت های پلیسی 110 موضوع را گزارش کنند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 425480
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *