۰

محرومیت سالانه ۲۰۰ هزار بیمار سکته‌ مغزی از خدمات توانبخشی

دبیر علمی نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ هزار بیمار دچار سکته‌مغزی محروم از خدمات توانبخشی هستند، از بهبود ۹۵ درصد دیسک‌کمرها بدون جراحی خبر داد.
 محرومیت سالانه ۲۰۰ هزار بیمار سکته‌ مغزی از خدمات توانبخشی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، رضا سلمان روغنی در نشست خبری نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی‌، توانبخشی و الکترودیاگنوز اظهار داشت: تمرکز کنگره امسال استفاده از همکاری و تعامل همه تیم‌های توانبخشی و ارائه‌دهندگان خدمت در حوزه توانبخشی است. همچنین این کنگره دارای حداکثر امتیاز بازآموزی برای رشته‌های طب فیزیکی و توانبخشی، روماتولوژی، پزشکان عمومی، کاردرمانی، پزشکی ورزشی، گفتار درمانی، پرستاری و... است.
دبیر علمی نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز با اشاره به اینکه این کنگره چهاردهم تا شانزدهم بهمن‌ماه در هتل المپیک با شعار «توانبخشی، تلاشی همگانی» برگزار می‌شود، اظهار داشت: محورهای کنگره شامل توانبخشی بیماری‌ها و آسیب‌های مغز، نخاع و اعصاب، همچنین طب اختلالات اسکلتی، عضلانی، ستون فقرات و توانبخشی است.
سلمان روغنی عنوان کرد: کاربردهای سونوگرافی در طب فیزیکی بررسی و شروع اقدام عملی در ارتباط با قوانین توانبخشی سازمان جهانی بهداشت، همچنین سندرم‌های درد و تازه‌های الکترودیاگنوز از دیگر محورهای نوزدهمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران است.
 وی ادامه داد: در این کنگره بر روی تازه‌های روش‌های درمانی که به کاهش درد در بیمار کمک می‌کند، تأکید داریم. همچنین موضوع حداقل هزینه، درد، تزریق با هدایت سونوگرافی نیز در این کنگره مورد توجه است.
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی سالانه در ایران حدود 400 هزار نفر برای اولین بار دچار سکته مغزی می‌شوند که دو سوم آنها دچار معلولیت می‌شوند، همچنین بخش عمده‌ای از این افراد شامل 200 هزار نفر نیاز به خدمات توانبخشی دارند، به همین دلیل موضوع سکته مغزی و توانبخشی اعصاب در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
سلمان روغنی خاطرنشان کرد: کمردرد و دیسک کمر، 100 درصد نیاز به جراحی ندارد و 95 درصد بیمارانی که دیسک کمر داشته باشند را بدون عمل جراحی و با استفاده از روش‌هایی همچون درمان فیزیکی، دارویی و تزریقات تخصصی می‌توان درمان کرد.
انتهای پیام/ تسنیم
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 425699
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *