۰

از مرکز مشاوره نیروی انتظامی رضایت دارم/ رضایت مندی از نیروی انتظامی را مردم تعیین می‌کنند/ مختومه شدن 81 درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری ها

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: رضایت مندی از نیروی انتظامی با نظرسنجی از مردم تعیین می شوند و به فرماندهان پلیس ابلاغ می شود.
از مرکز مشاوره نیروی انتظامی رضایت دارم/ رضایت مندی از نیروی انتظامی را مردم تعیین می‌کنند/ مختومه شدن 81 درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری ها
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، سرهنگ سید محمدرضا سرفرازی، معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مجموعه معاونت اجتماعی بعد از سال 79 از رویکرد سلبی به ایجابی تغییر مسیر داده است، گفت: این معاونت به عنوان پل ارتباطی نیروی انتظامی با رسانه ها، مردم و سازمان ها انجام وظیفه می‌کند.
 
مسیر را برای اقدامات انتظامی هموار می‌کنیم
وی با اشاره به اینکه ما مسیر را برای اقدامات انتظامی هموار می‌کنیم، افزود: بر این باور هستیم که هرچه تعاملات نیروی انتظامی با رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دولتی و مردم بیشتر باشد قطعا روند کار در حوزه آگاه سازی نیروی انتظامی بیشتر خواهد شد.
 
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: هرچه مردم آگاهتر باشند ما هزینه انتظامی کمتری پرداخت می‌کنیم چراکه رویکرد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در حوزه فرهنگی است و بیشتر به دنبال این هستیم با فرهنگ سازی که انجام می دهیم از طریق سازمان‌ها، دستگاه‌های مختلف سازمان و مردم بتوانیم در حوزه  انتظامی هزینه کمتری بدهیم و قطعا مردم آسیب کمتری ببینند.
 
سرفرازی به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآورشد: مرکز مشاوره معاونت اجتماعی چندی پیش مورد استقبال رئیس مرکزمشاوره ایران قرار گرفت.
 
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که نیروی انتطامی بدلیل آگاهی از درد و مشکل مردم در جامعه بهتر می‌تواند به ارائه مشاوره در حوزه های مختلف بپردازد، بیان کرد: مرکز مشاوره ما چه در ستاد استان و چه در کلانتری ها عملکردشان مورد رضایت بوده است.
 
10 کلانتری استان ممدکار اجتماعی دارند
سرهنگ سرفرازی با اشاره به اینکه 10 تا از کلانتری های استان مددکار اجتماعی دارند، گفت: عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مشاوره و روانشناسی بدلیل برخورد با افراد مختلف، واقعا کارساز است.
 
دریافت مشاوره رایگان یک هزار و 555 نفر در استان
وی با بیان این‌که یک هزار و 555 نفر در 10 ماهه نخست امسال به نیروی انتظامی مراجعه کرده و مشاوره رایگان دریافت کردند، گفت: از این تعداد 969 نفر خدمات روانشناختی، 355 خدمات روانسنجی و 231 نفر خدمات مددکاری دریافت کردند.
 

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که با ارائه مشاوره در واحدهای کلانتری‌های سطح استان دو هزار و 589 نفر از همکاران مشاوره دریافت کردند، گفت: مجموع خدمات مشاوره ای چه در حوزه مرکز مشاوره و چه مراکز مشاوره کلانتری ها چهار هزار و 144 نفر مراجعه به همکاران ما شده و مشاوره مددکار را دریافت کردند.
 
مختومه شدن 81 درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری ها
سرفرازی بیان کرد: 81 درصد پرونده هایی که به دوایر مددکاری کلانتری‌های ما ارجاع داشته مختومه شده است چراکه اگر پرونده ها مختومه نشود بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر به دنبال دارد که از این جلوگیری شده است.
 
وی برگزاری جلسات آموزشی مشاوره فعال را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی خراسان جنوبی دانست و افزود: کارشناسان و ممدکاران به روستاها و شهرستان‌ها اعزام می شوند که در این خصوص 452 جلسه برای مردم، سازمان‌ها و پایگاه های فرهنگی اجتماعی مختلف برگزار شده است.
 
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: 23 هزار و 969 در 10 ماهه نخست سال جاری توسط همکاران در نقاط مختلف استان آموزش دریافت کردند.
 
 
سرهنگ سرفرازی با بیان این‌که برگزاری جلسات بهداشت و روان برای همکاران از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی است، گفت: گاهی برخی از همکاران مشکلاتی دارند که با یک مشاوره مسیر زندگی افراد تغییر می‌کند.
 
از مرکز مشاوره نیروی انتظامی رضایت دارم
وی با تاکید بر اینکه از مرکز مشاوره نیروی انتظامی رضایت دارم، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 111 جلسه درون سازمانی برای کادر، وظیفه و خانواده هایشان برگزار شده است.
 
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی از مشارکت نیروی انتظامی با سازمان های مختلف چون کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش خبرداد و گفت: با این سازمان‌ها تفاهم نامه هایی در خصوص ارتقاء سطح آگاهی مردم امضا می‌کنیم.
 
راه اندازی 11 شورای معتمد پلیس در استان
سرفرازی با بیان این‌که شورای متعمد پلیس از سال 92 راه اندازی شده است، گفت: این شورا از افراد سرشناس محله که صاحب نفوذ بوده و مردم آنها را قبول دارند در سطح محلات شناسایی می شوند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 11 شورای معتمد پلیس در سطح استان داریم که این 10 یا 11 نفر عضور این شورا هستند که این افراد آسیب های محله را شناسایی کرده و نامه ای را به پلیس نوشته و به پلیس اعلام می کنند.
 

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: پس از اعلام از سوی مردم پلیس وارد کار می‌شود و در هر حوزه ای که نیاز به کار داشته باشد اقدامات صورت می گیرد و مجموعه ادارت نیروی انتظامی وارد کار می‌شوند و مشکلات پیگیری شده تا زمانی که رفع رجوع شود.
 
سرفرازی بیان کرد: طی این شورا هم از توان مردم برای حذف آسیب‌های اجتماعی بهره گرفته و هم از این ظرفیت می توان برای پیگیری از آسیب ها بهره گرفت.
 
با 30 سازمان مردم نهاد در ارتباط هستیم
وی با بیان این‌که ما با 30 سازمان مردم نهاد در ارتباط هستیم، گفت: در خردادماه سال جاری کارگاهی با سمن های استان برگزار کردیم و کارگروهی تشکیل شد و هرکدام از این سمن ها در هر حوزه از پیشگیری های اجتماعی ورود پیدا می‌کنند.
 
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی از سمن‌های فعال این حوزه حمایت مادی می‌کند، گفت: قرار است از پنج نفر از کسانی که فعالیت بیشتری دارند توسط استان و دو نفر در تهران تقدیر شود.
 
سرفرازی ادامه داد: ما از طریق دفتر اجتماعی استانداری با سازمان های مردم نهاد شناسنامه دار فعالیت خود را آغاز می کنیم.
 
وی با تصریح اینکه طرح هایی با هدف آگاهی اقشار مختلف اجتماعی در هفته جوان و کارگر برگزار می کنیم، گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نمایشگاهی برگزار و یا بروشورهای آموزشی بین مردم توزیع کرده و یا از طریق بیلبورد آگاه سازی می‌کنیم.
 
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: برگزاری کارگاه و کارگروه با سازمان‌های مختلف از جمله دادگستری، استانداری و بهزیستی از دیگر اقدامات این سازمان برای پیشگیری است.
 
برگزاری یک هزار و 200 جلسه آموزش چهره به چهره
سرفرازی با بیان این‌که یک هزار و 200 جلسه در خصوص آموزش چهره به چهره در مدارس و محلات برگزار کردیم، گفت: به طور مداوم در حوزه‌های مختلف آموزش می دهیم و کلاس های مختلفی در این حوزه تشکیل دادیم.
 
وی با اشاره به این‌که بیش از سه هزار دقیقه و 300 برنامه آموزشی توسط صداوسیما در خصوص جرائم فضای مجازی برگزار شده است، اضافه کرد: هم چنین از ابتدای سال جاری 101 بروشور در تیراژ دو هزار در سطح مدارس و مساجد منتشر کردیم.
 

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: بیش از 600 بنر کوچک وبزرگ در سطح استان نصب کردیم که بیش از 150 نمایشگاه آموزشی در محیط های آموزشی برگزار شده است.
 
سرفرازی یادآورشد: آنچه در آسیب های اجتماعی و پیشگیری است از دست ما بر می آید تلاش می کنیم انجام دهیم تا مردم آگاهی بیشتری داشته باشند و کمتر دچار آسیب بشوند تا اثر بخشی هم داشته است.
 
وی با بیان این‌که نیروی انتظامی جرائم سطح استان هر شش ماهه رصد کرده و اولویت جرائم را تعیین می کنیم  و این ها را به استانداری و وزارت کشور می دهیم، گفت: این برآورد براساس پرونده ها، مستندات و تحقیق از مسوولان صورت می گیرد.
 
رضایت مندی از نیروی انتظامی را مردم تعیین می‌کنند
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: کارکرد کارکنانمان در نیروی انتظامی با نظر سنجی از مردم بررسی می‌کنیم و این به تمام فرماندهان پلیس ابلاغ می شود تا مردم رضایت مندی بیشتری داشته باشند.
 
سرفرازی اضافه کرد: برای هر کلانتری و پاسگاه اولویت‌ها از حوزه آسیب هایی که در استان است مشخص می‌شود، برآورد صورت گرفته و در سطح کلان مطرح می‌شود.
 
وی بیان کرد: اداره مستندات معاونت اجتماعی عملیات‌های پلیسی را به طور مرتب پیگیری کرده و موضوعات مختلف آسیب‌های اجتماعی را از طریق اداره مستندات رصد می شود و به تهران منعکس می شود.
 
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: در مجموع کار معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کار فرهنگی است تا مردم را جذب کنیم و آنها با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.
 
سرفرازی گفت: طی نظرسنجی سطح کشور، نیروی انتظامی بعد از آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سازمان‌های خدمات رسان در اولویت بعدی از نظر مردم یعنی در رتبه سوم قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: برای ما ارزشمند است که این اعتماد به نیروی انتظامی جلب شده است و همیشه این اعتقاد را داریم امنیتی که با اعتقاد و اعتماد مردم باشد قطعا استحکام آن بیشتر از امنیت به زور است.
 
رسانه‌ها برای برقراری آرامش همراه پلیس باشند
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی افرود: در حوزه پلیس راهور با فرهنگ سازی توسط مردم، رسانه ها و پلیس صورت گرفت و خود مردم مجاب شدند قانون رعایت کنند.
 
وی با بیان اینکه رسانه ها در خصوص ایجاد آرامش و امنیت همراه با معاونت اجتماعی باشند، گفت: با توجه به انتخابات و موضوعات مختلف ناامنی ها، رسانه ها در این حوزه کمک حال باشند تا امنیت و آرامشی را برای جامعه رقم بزنیم.
 
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 425850
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *