۰

آیا خرید ایرباس مشکلات معیشتی مردم را حل می کند؟

تفاهم نامه اولیه خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه به امضا رسید.
آیا خرید ایرباس مشکلات معیشتی مردم را حل می کند؟
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از نبض سحر، بررسی قیمت هواپیماهای خریداری شده از شرکت ایرباس فرانسه نشان می‌دهد در مجموع حدود ۹۴ هزار میلیارد تومان باید برای ۱۱۸ فروند انواع ایرباس پرداخت شود.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس گفته است: طرف فرانسوی متعهد شده در سال جاری میلادی ۸ فروند و تا سال ۲۰۲۴ میلادی -یعنی در یک بازه زمانی هشت ساله- ۱۱۰ فروند هواپیما به ایران‌ایر تحویل دهد.
حال  خرید این تعداد فروند هواپیما برای ناوگان حمل و نقل واجب تر بود یا تحقق بخشی به وعده حل مشکل مشیعت مردم در ۱۰۰ روز!
حسن روحانی در زمان انتخابات در برنامه با دوربین شبکه یک سیما با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات کشور گفته بود: راه حل‌های کوتاه مدتی یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیرو امید پیش بینی شده است که با این برنامه ما می توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.و همچنین  نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی در برنامه نگاه یک در ۲۷ مرداد ماه ۹۲ درباره اقدامات ۱۰۰ روزه دولت برای بهبود شرایط معیشت مردم گفت: در ۱۰۰ روز نخست آغاز به کار دولت یازدهم، کابینه جدید قصد ایجاد تغییرات در زندگی معیشتی مردم دارد.
و همچنین رئیس جمهور در اولین جلسه  هیات دولت یازدهم گفته بود:  امروز اولین مسئولیت همه اعضای دولت بهبود معیشت مردم است.
و حال آیا معیشت مردم پس از گذشت بیش از دو سال از ریاست جمهوری چقدر معیشت مردم درست شده است؟
آیا همه مردم توان خرید بلیط هواپیما دارند؟
با مصوبه شورای عالی هواپیمایی که در سال ۹۳  نرخ بلیت هواپیما آزادسازی ،شد آیا افراد کم درامد می توانند سوار هواپیمای ایرباس شوند؟
در حال حاضر برای خرید یک بلیط هواپیمای تهران -مشهد با هواپیمای ایرباس مبلغ بالای ۲۰۰هزارتومان بهای بلیط توسط مسافر باید پرداخت شود و حال یک کارگر و یا کارمند با حقوق حداقلی یک میلیون تومان در سال چند بار می تواند در سال  به همراه همسر و یا فرزندان خود با این نوع هواپیما مسافرت کند؟
scfc
بر اساس آمارها ، دولت به ۸.۵ میلیون کارمند دستگاه اجرایی و بازنشسته حقوق پرداخت می کند و تعداد کارگران هم بیش از ۱۲میلیون نفر است که با احتساب متوسط جمعیتی همسر و فرزندان این قشر از جامعه ،بخش اعظمی از جمعیت ایران را شامل می شود و انتظاری که قشر کم دارمد از دولت دارند رسیدگی به همین وضعیت معیشتی آنان است که بتوانند امورات عادی زندگی خودشان را پیگیری کنند.
حال اولویت با کدام یک بود خرید ایرباس و یا رفع مشکلات معیشتی مردم؟
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 425870
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *