۰

آیا خرید فروندها ایرباس در مسیر خروج از رکود یا اقتصاد مقاومتی است؟

شاید این فکر برای شما به وجود امده باشد که این خرید کلان صدها فروند ایرباس با سیاست های اقتصاد مقاومتی و تصمیم دولت برای خورج از رکود تناسب دارد؟
آیا خرید فروندها ایرباس در مسیر خروج از رکود یا اقتصاد مقاومتی است؟
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از پرستوها، این روزها شور و شوق خرید و قرارداد های متعدد تجاری با شرکت های تجاری فرانسوی به اوج خود رسیده است و همانطور که مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار نموده «براساس قرارداد اولیه 45 فروند هواپیما از خانواده ایرباس 320 برای پروازهای داخلی و منطقه‌ای، 45 فروند ایرباس 330 برای پروازهای میان‌برد و میان‌برد نزدیک به دوربرد، 16 هواپیمای مدرن 350 و 12 هواپیمای پهن پیکر دوربرد و قاره‌پیما خریداری شده است».
نظرات کارشناسان بسیاری را در رسانه‌های مختلف منعکس کرده‌اند اما باید دانست بعد از سال‌های تحریم و شرکت‌های صنعتی با 30 درصد ظرفیت فعال هستند آیا خرید ده‌ها فروند هواپیمای ایرباس گامی به سوی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و صنایع را از رکود و مردم را از تورم نجات می‌دهد؟
یکی از مواردی که باید در نظر داشت سرویس دهی به هواپیماهای خریداری شده است و باید ارزیابی کرد آیا توان داخلی آن در کشور وجود دارد؟ آیا ما بازهم مدت طولانی را باید منتظر کارشناسان و قطعات فرانسوی برای هواپیماهای خود باشیم؟ به بهانه تربیت متخصص اول هواپیما خریداری باید کرد؟
همان‌طور که بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور ارزیابی کرده بودن اولویت ورود کالاهای خارجی از ورود تکنولوژی به داخل کشور پس از برجام صورت پذیرفت.
نباید دور از نظر گرفت در همین روزهای اخیر که شرایط جوی با مشکل مواجه بود از کیفیت خدمات و فرودگاه‌های کشور بسیاری از مسافران ناراضی بودند حتی پذیرایی به حد ساندویچ سرد رسیده بود.
تضمین‌های پرداخت اروپایی آیا ایران را به کشورهای اروپایی مقروض نمی‌کند؟ آیا با وضعیت موجود در صنعت می‌توان قرض خود را به کشورهای اروپایی که مهربانی آنها قبل‌تر شامل حال ایران شده بپردازیم؟ آیا زیرساخت اقتصاد کشور در شرایط موجود تنها محدود به تقویت ناوگان حمل و نقل هوایی می‌شود؟
اگر حتی خرید این هواپیما برای ایران را خوب بدانیم! آیا اولویت کشور در خرید هواپیمایی با ارزش 1200 میلیارد تومان است؟ مردم تحت تحریم با ارزش ایران تاکنون به چه میزانی از خط حمل و نقل هوایی سفر کرده‌اند؟ چه میزان از مردم زیر خط فقر از ایرباس میلیون دلاری استفاده خواهند کرد؟ آیا حاشیه‌نشینان شهرهای مقدس هم بهره‌ای از پرواز ایرباس می‌برند و یا تنها از روی خانه‌های بی سقفشان می‌گذرد؟
مردم باید منتظر باشند تا زمانی که خرید این هواپیماها تمام شد که آیا سود شرکت‌های هواپیمایی در اقتصاد و صنایع دیگر به کار گرفته شود؟ حتی سؤال بعدی این است که آیا تاکنون سود شرکت‌های هواپیمایی به جیب صنایع و مردم رسیده است؟
جمع بندی این مطلب بر عهده شماست که فکر کنید و تصمیم بگیرید تصمیم دولت برای خرید ده‌ها فروند هواپیمای کشور فرانسه چه باری را از روی دوش فقیران، شرکت‌های صنعتی، کارگران اخراج شده از کارخانجات برداشته و تحکیم پایه های اقتصادی کشورمان تا چه میزان تضمین شده است؟
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 426080
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *