۰

96درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود/ برای 900 هزار نفر از فارغ تحصیلان دانشگاه ها ایجاد اشتغال می شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 96 درصد از داروهای در داخل کشور تولید می شود و داروسازی های کشور نیاز به بازسازی و نوسازی صنایع خود دارد.
96درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود/ برای 900 هزار نفر از فارغ تحصیلان دانشگاه ها ایجاد اشتغال می شود
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از مرآت، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به لغو تحریم ها و شرایط بعد از آن گفت: در شرایط جدید اگر همه از این فرصت های ایجاد شده به خوبی استفاده کنند اقتصاد کشور رونق پیدا می کند و  رشدی که مورد نظر رهبری در حوزه اقتصادی است خواهیم داشت.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکی از مشکلات اصلی خانوارها اشتغال و معیشت دانست و افزود: در این مسیر اشتغال ایجاد می شود و 900هزار نفر که فارغ التحصیل هرساله و جویای کار هستند کار برایشان فراهم خواهد شد.
قاضی‌زاده هاشمی در خصوص اشتغال 17هزار نفر دربهداشت و درمان گفت: همه این اشتغال مربوط به تخت بیمارستانی جدید است که مورد بهره برداری قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه درصدد هستیم که تا پایان دولت 20 هزار تخت را تعدیل دهیم، اظهار کرد: بیمارستان های زیادی در ظرف یک سال و نیم آینده افتتاح خواهند شد و برای آنها پیش بینی نیروی انسانی شده است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخصوص مشکلات بخش پرستاری افزود: مشکل جدی بیشتر روی بخش استخدام پرستار است درست می باشد که پرستار کم داریم اما زمینه استخدام این افراد فراهم نشده و حقوق و مزایایی که به آنها داده می شود در شان آنها نیست.
قاضی‌زاده هاشمی همچنین تصریح کرد: از دلایلی که این بخش پرستاری خوب رشد نکرده است این می باشد که بازاری که برای آن تعریف شده بازار در شان خودش نیست.
وی با بیان اینکه درخصوص حقوق و مزایای پرستاران در این دولت اقداماتی را انجام دادیم ولی راضی نیستیم، افزود: باید در شرایط جدید فرصت های بهتری را دولت و مجلس برای قدر دانی از پرستاران تعریف کنند.
 قاضی‌زاده هاشمی، در خصوص تاثیر لغو تحریم ها بر حوزه سلامت گفت: بیماری های اعصاب و روان، استرس و اضطراب کاهش پیدا می کند و مردم وقتی آرامش داشته باشند سالم تر هستند.
وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری بخش دارویی توانمندی  بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: 96 درصد از داروها در داخل کشور تولید می شود و داروسازی های کشور نیاز به بازسازی و نوسازی صنایع خود دارد چراکه بنا است در بازارهای جهانی رقابت کند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه باید کل این مجموعه بازسازی شود، افزود: ارزشش برای ایرانیان این خواهد بود که علاوه بر اشتغال، کیفیت داروها  و محصولات ارتقا پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه باید با کمپانی ها با قدرت رقابت کنند، گفت: این امر اگر صورت گیرد ارز آور خواهند شد و میزان صادرات افزایش پیدا خواهد کرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکهمیزان صادرات در طول دولت یازدهم 2 برابر افزایش پیدا کرد، تصریح کرد:در حال حاضر میزان صادرات عددی نیست که بخواهیم به آن افتخار کنیم و انتظار خیلی بیشتر از این ها است.
 قاضی‌زاده هاشمی  با توجه به اینکه وجود سرمایه گذاری با شرکای داخلی حتما ارقام مورد نظر حاصل خواهد شد، بیان کرد: حال که تحریم ها برداشته شده اگر فضای همدلی در جامعه وجود داشته باشد و به سرمایه گذاران بین المللی اعتماد کنند، انتظارات برآورده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری ها در این بخش متفاوت است، افزود: در حال مذاکره هستند و با احتیاط وارد می شوند هنوز دو هفته ای از توافقنامه نگذشته است ولی تا الان دو یا سه مورد سرمایه گذاری مشخص در زمینه دارو شده که منتظر قراردادهای مهمتری ظرف سه چهار ماه آینده هستیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص بخش تجهیزات گفت: در بخش تجهیزات نسبت به دارو عقب تر هستیم ولی با مذاکراتی که شده امیدواری زیاد است که در داخل کشور بتوانیم کارخانه های جدیدی را راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به بخش خدمات اظهار کرد: برای ساخت بیمارستان های مدرن، مجهز و آموزشی و پژوهشی توانمندی های بسیار زیادی است برای مثال  یکی از بیمارستان هایی که در ترکیه است محصول ساخت مشترک کمپانی های ترکیه و ایتالیا و یا کره جنوبی با مدل های اقتصادی کاملا مشخص است که از این فرصت استفاده خواهیم کرد.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ارتقای دانش فنی در کشور افزود: کلید تجاری دارو در فرانسه است و در زمینه اورژانس تجارب ارزشمندی دارند که دارای اورژانس زمینی، هوایی و دریایی هستند که ما باید از تجارب آنها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بنده مخالف هستم که بیمارستانها را دولت اداره کند، گفت: دولت می تواند روی این بخش ها نظارت و تصدی گری ها را واگذارکند و در آن صورت از نظر نیروی انسانی متورم نخواهد شد چراکه از آنجایی که به ما اجازه استخدام نمیدهند به ما می گویند دولت را بزرگ نکنید.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه به 100 هزار پرستار در کشور نیازمندیم، افزود: اگر اینگونه خواسته باشیم اداره کنیم باید مجوز استخدام ها را بدهند و اگر آن را در قالب هیئت امنایی و یا واحد های اقتصادی و مستقل اداره کنیم باید مجوزش را مجلس بدهد در حال حاضر نه به دومین گزینه تصمیم گرفته می شود و نه به اولین توجهی می شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه وقتی کار یک نفر را خواسته باشد سه نفر انجام دهند حتما ممکن است عاری از نقص نباشد، تصریح کرد: طبیعی است که این در رضایتمندی ارائه دهندگان خدمت و  هم در رضایتمندی مردمی که مراجعه می کنند به مراکز مابسیار اثرگذار است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 426153
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *