۰

پرستو های مهاجر روی دست، به خانه برگشتند

بوی بهار بی دلیل نیست که در کوچه های شهر پیچیده است، پرستوهای مهاجر اینبار روی دست به خانه برگشتند وطبیعت به آمدن این پرستوها خود را برای بهار آمده کرده است.
پرستو های مهاجر روی دست، به خانه برگشتند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری فاروج،  آدینه خراسان شمالی  با  اشک وهمدلی مردم در استقبال ازشهدای مدافع حرم ویژه رقم خورد.
همه برای استقبال از ستوان یکم پاسدار محمد ابراهیم توفیقیان و بسیجی دلاور فیروز حمیدی زاده آمده بودند، تا خانواده این پرستوهای به وطن برگشته در استقبال از عزیزانشان احساس تنهایی نکنند.
از شب گذشته که پیغام حضور مسافران به گوش هم استانی ها رسید هر کدام به یک شکل خوش آمد گفتند وبا خانواده های آنان همدلی کردند.
 اطلاعات مبادله شده در شبکه های اجتماعی هر لحظه وهر روز به تناسب اخبار  ورویدادها، سمت وسویی می گیرد واز روز گدشته خبر، عروج شهدای مدافع حرم سوژه داغ این رسانه ها شده است.
از عکس های یادگاری این شهدا تا آمار واخباری از خانواده، فرزند ...
اما در این میان بودند  نگاه سوال برانگیز  بعضی کاربران مبنی بر یافتن دلیل برای حضور نیروهای ایرانی در دفاع از حرم ائمه در کشورهای دیگر هم مشاهده می شد.
دراین مجال نمی خواهیم پاسخی به اما واگرها بدهیم اما ماهم یک سوال داریم، آنهم اینکه بهای جان چند است؟
هرکس خودش به خودش این سوا را پاسخ دهد که در قبال چه چیزی حاضر به گذشتن از جان است؟ تا بسیاری از شبهه وبرداشت ها از این گذر اصلاح شود.
لذت دیدن بزرگ شدن فرزند، همراهی خانواده، فیض بردن از عمر وجوانی  و... می توان با چه چیزی عوض کرد.
برای دختران بابایی چه چیزی می تواند جایگزین پدر شود آنهم در روزهای بیقراری کودکی ونوجوانی که بیش از هرچیز تکیه گاه پدرانه  می تواند او را به ساحل آرامش برساند.
چه رنجی می بریم وقتی منصفانه قضاوت نمی شویم؟
پیکر نخستین شهدای مدافع حرم از خراسان شمالی که در جبهه نبرد با گروهک های تکفیری و صهیونیستی در سوریه به جمع همرزمان شهیدشان پیوسته اند، صبح جمعه به فرودگاه بین المللی بجنورد رسید.
 با انتشار خبر عروج ملکوتی پاسدار شهید محمد ابراهیم توفیقیان و بسیجی دلاور فیروز حمیدی زاده در سوریه، که شامگاه پنجشنبه منتشر و به ویژه در فضای مجازی بازتولید شد، جمع زیادی از مردم به خصوص جوانان خود را برای استقبال از پیکرهای این شهدا در نخستین ساعات بامداد جمعه آماده کردند.
روابط عمومی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود، ستوان یکم پاسدار توفیقیان و بسیجی شهید حمیدی زاده، در راه حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در سوریه به دست تروریست های داعشی به شهادت رسیدند. بر اساس اطلاعیه این نهاد، مراسم وداع با این شهیدان ساعت 18 جمعه در مسجد انقلاب بجنورد برگزار خواهد شد و تشییع پیکرهای آنان هم شنبه ساعت 9 صبح از همان محل آغاز می شود.
در پی انتشار این خبر، سیل پیام های تسلیت و ابراز همدردی با خانواده این شهدا و مردم استان از سوی کاربران شبکه های مجازی رد و بدل شد. همچنین دوستان و همرزمان این شهدا با انتشار تصاویری از آنان، یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.
در هفته های اخیر، ارتش سوریه با همراهی نیروهای همپیمان خود و کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران پیشروی های مهمی در جبهه های نبرد با گروه های تروریستی ازجمله در شمال این کشور و مناطق پیرامونی شهر بزرگ حلب داشته است. شکسته شدن محاصره 4 ساله شهرک های شیعه نشین «نبل» و «الزهراء» از این جمله است. همزمان با این رویدادها در جبهه های نبرد، گفت و گوهای سیاسی بین طرف های درگیر با میانجی گری سازمان ملل در جریان است.
در کنفرانس بین المللی کمک به سوریه در لندن نیز اعلام شد، کشورهای جهان متعهد شده اند 10 میلیارد دلار کمک های بشردوستانه برای میلیون ها آواره سوری که از بحران انسانی به وجود آمده رنج می برند، جمع آوری کنند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 426407
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *