۰

معدن طلایی که برای روستاهای اطراف خود سوغاتی جز آرسنیک نداشت / آلودگی آب آشامیدنی روستای جداقایه با بهره برداری از معدن طلای ساریگونی

گاهی اوقات معادن برای روستاها و حتی شهرهای اطراف خود خیر و برکت سرشار هستند اما گویا این مطلب در ارتباط با معدن طلای ساریگونی متناقض می باشد.
معدن طلایی که برای روستاهای اطراف خود سوغاتی جز آرسنیک نداشت / آلودگی آب آشامیدنی روستای جداقایه با بهره برداری از معدن طلای ساریگونی
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، نبود برنامه ریزی های دقیق و اصولی از یک سو و عدم نظارت و پیگیری وضعیت روستاهای اطراف معدن طلای ساریگونی از سوی دیگر باعث شده است امروز و در حالی که کارخانه استحصال طلای ساریگونی افتتاح می شود مردم روستای جداقایه از آلودگی آب آشامیدنی خود به آرسنیک در عذاب باشند.

بر اساس این گزارش معدن طلای ساریگونی که می رفت تا منشاء خیر و برکت برای شهرستان قروه و روستاهای اطراف ان باشد امروز تنها به آسیب و معضلی جدی برای روستاییان اطراف تبدیل شده است و کسی نیز پاسخگوی وضعیت ان نیست.

بی برنامگی ها و عدم رعایت اصول اولیه و بهداشتی در آغاز کار سبب شده است که امروز مردم روستاهای اطراف و بخصوص روستای جداقایه از آب الوده ای استفاده کنند که طعم تلخی دارد و باعث بیماری دام نیز خواهد شد.

این در حالی است که تنفس آرسنیک خطر ابتلاء به سرطان ریه را افزایش می دهد و از سویی تاثیرات مزمن مواجهه با ارسنیک غیر آلی از طریق آب آشامیدنی شامل جراحات پوستی ،معلولیت ذهنی ، فشار خون بالا ، بیماری های عروقی محیطی ، بیماری های قلبی عروقی ، تنفسی ، دیابت و... .. وزخم های جلدی شامل سرطان پوست است .

حال باید مسئولینی که افتخار به افتتاح کارخانه استحصال طلای ساریگونی را دارند پاسخگوی ندانم کاری های خود باشند که چگونه از بررسی چنین کمطلب مهمی چشم پوشی کرده اند و چگونه می توانند زندگی مردم در چنین شرایطی را نادیده بگیرند؟

در تصاویر زیر می توانید شرایط روستاهای اطراف معدن طلای ساریگونی را ببینید



انتهای پیام/ راه دانا
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 426411
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *