۰

رئیس مرکز «الخادورا»:انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی در بیداری جبهه ضد استکباری داشت

رئیس مرکز مطالعات «الخادورا» با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره در مسیر وحدت امت اسلامی گام برمی‌داشت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ایران تغییرات گسترده‌ای در جهت بیداری اذهان جهانی و تقویت روحیه ضداستکباری ایجاد کرد.
رئیس مرکز «الخادورا»:انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی در بیداری جبهه ضد استکباری داشت
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، میزگرد «انقلاب اسلامی ایران و تأثیرات آن بر جهان معاصر» با حضور برخی اندیشمندان، متفکرین و اصحاب رسانه‌ای قرقیزستان در محل نمایندگی خبرگزاری فارس در بیشکک برگزار شد.
در این میزگرد «بگی‌جان احمداف» رئیس مرکز مطالعات «الخادورا»، «الیانا ستارآوا» استاد آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه قرقیزستان و سردبیر مجله اسلامی «امت»، «کانیکه جامان کولوا» کارشناس علوم اسلامی، «امان صالح» کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به‌ دانشگاه قرقیز-روسی «اسلاویانی»، «رستم خوشمرداف» رئیس رادیو «الماس» قرقیزستان و «امیل‌بیک مأمون‌اف» سردبیر بخش قرقیزی خبرگزاری ملی قرقیزستان حضور داشتند. 
انقلاب ایران روحیه ضد استکباری را تقویت کرد
«بگی‌جان احمداف» رئیس مرکز مطالعات «الخادورا» در این میزگرد گفت: هر انقلابی تأثیراتی دارد اما انقلاب اسلامی در ایران تغییرات گسترده‌ای در جهت بیداری اذهان جهانی و تقویت روحیه ضداستکباری ایجاد کرد.
احمداف گفت: این مسئله در حالی بود که محمدرضا شاه پهلوی در زمان حکومت خود در نظر داشت تا بی‌دینی و اسلام هراسی را در ایران افزایش دهد که در این زمینه مردم با رهبری امام خمینی(ره) در مقابل وی ایستادند.
وی ادامه داد: در ضمن، هنگامی که امام خمینی(ره) تأسیس حکومت جمهوری اسلامی را در ایران اعلام کرد، تمام دولت‌های غربی که سیاست‌های استعماری خود را در سراسر جهان پیاده می‌کردند، به شدت نگران شدند زیرا در همه کشورهایی که اکثریت جمعیت آنها مسلمان بودند و به خصوص در منطقه خاورمیانه احساسات مردم برای تأسیس دولت‌های اسلامی قوت پیدا کرد.
احمد اف افزود: علاوه براین، پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای ایران معاصر، مؤثر و کارآمد بودن حکومت تأسیس یافته بر اساس شریعت را نشان داد و این در حالی است که سایر کشورهایی که مدعی برقراری حکومت اسلامی در سرزمین خود هستند، حکومت‌های آنها بر طبق قرأن و سنت پیامبر عمل نمی‌کند.
به گفته احمد اف، از سوی دیگر، انقلاب اسلامی در ایران ثابت کرد که مفهوم دموکراسی در خود اسلام وجود دارد و رعایت حقوق مذاهب و زنان از ابتدا در ساختار این دین الهی بوده است. در ضمن، کشورهای غربی انتظار داشتند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نمایندگان ادیان دیگر در ایران تحت فشار شدید باشند اما برخلاف انتظارشان، حکومت جدید ایران به همه ادیان موجود در کشور امکان یافتن جایگاه خود را ارائه کرده است.
وی ادامه داد: در این رابطه، «کوین بررین» اندیشمند غربی در سخنان خود گفته است که ایران با حضور طیف وسیعی از نمایندگان مذاهب مختلف حتی از آمریکا هم دموکراتیک‌تر است. همچنین در ایران احزاب ظرفیت رقابت بالایی دارند حال آنکه در آمریکا تنها 2 حزب به رقابت با همدیگر می‌پردازند و این 2 حزب هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.
این کارشناس قرقیزی در ادامه تاکید کرد، در مورد مسئله تقریب بین مذاهب و ادیان الهی، امام خمینی(ره) نه تنها به استقرار صلح در جهان اسلام بلکه به تقویت این مسئله در تمام دنیا همراه با وحدت همه مذاهب می‌اندیشید و در این مسیر گام برمی‌داشت.
وی افزود: این مسئله در حالی بود که کشورهای غربی از زمان‌های بسیار دور و از دوران اجرای سیاست‌های استعماری خود در سراسر جهان، سعی در تقسیم جوامع به فرقه‌ها، مذاهب و اقوام داشتند.
احمداف در پایان نیز گفت: من معتقدم که امام خمینی(ره) از ابتدا تحولات امروزی از جمله وقایع سوریه، یمن و غیره را پیش‌بینی می‌کرد ضمن آنکه از زمان تأسیس جمهوری اسلامی، ایران همواره امت اسلامی را به وحدت فرا می‌خواند.

انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 426983
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *