۰

طرح مراقبت موردی در پرداختی پرستاران لحاظ می‌شود/ رضایتمندی 80 درصد مردم از طرح تحول نظام سلامت

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمبود تخت بیمارستانی و نیروی پرستاری دو چالش مهم در طرح تحول سلامت است، گفت: در سال 95 طرح مراقبت موردی در پرداختی پرستاران لحاظ می‌شود.
طرح مراقبت موردی در پرداختی پرستاران لحاظ می‌شود/ رضایتمندی 80 درصد مردم از طرح تحول نظام سلامت
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، محمد آقاجانی در مراسم گرامیداشت روز پرستار، اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت رضایتمندی 80 درصد مردم را به دست آورده ولی در این رابطه با چالش‌هایی همچون کمبود تخت بیمارستانی و نیروی پرستاری مواجهیم. در حال حاضر 109 هزار پرستار داریم که اگر بر اساس شاخص‌های جمعیت در نظر بگیریم 240 هزار پرستار کمبود وجود داشته همچنین بر اساس شاخص تعداد پزشک 240 هزار پرستار، بر اساس شاخص تخت 220 هزار پرستار و بر اساس شاخص قانون ارتقای بهره‌وری 260 هزار پرستار کم داریم لذا این حوزه نیازمند توجه مجلس و دولت است.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های پرستاران نظام پرداخت است و یک سال از موضوع پرداخت مبتنی بر عملکرد سپری شده و خوشبختانه امروز به طور داوطلبانه 43 دانشگاه شامل 400 بیمارستان این طرح را در دست اجرا دارند.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه این طرح توانسته تعادل پرداخت بین کارکنان بالینی و اداری را شکل دهد و در واقع این وضعیت بعد از یک دوره 20 ساله ایجاد شده است.
آقاجانی عنوان کرد: همه پرستاران با هر نوع رابطه استخدامی (قراردادی، شرکتی و ...) در همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت پرستاران از کارانه برخوردار بوده و سختی کار در پرداختی‌ها دیده می‌شود.
وی اعلام کرد: در سال 95 تحت مراقبت موردی یا کیس متد را در نظام پرداخت ادغام می‌کنیم که 48 دانشگاه یک بیمارستان را برای اجرای این طرح به صورت پایلوت انتخاب کرده‌‌اند. بر اساس این طرح مراقبت پرستاری محور اصلی پرداخت‌ها برای آنها است.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: 12 هزار و 500 اتاق پرستاری را برای استراحت پرستاران بهسازی و نوسازی را ایجاد کردیم.
آقاجانی گفت: برای تأمین کادر پرستاری اورژانس‌ها از مدیران پرستاری درخواست کرده تا عنایت و دقت ویژه را داشته باشند که به لحاظ کمیت و کیفیت نیروی پرستاری ماهر و دارای تجربه در این بخش‌ها فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: اورژانس‌ها ویترین دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هستند و کمبود نیروی پرستاری نباید متوجه اورژانس شود همچنین باید پرداخت متفاوتی به جهت سختی بیشتر کار برای آنها لحاظ شود.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 427074
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *