۰

فرهنگ کشورمان در دست دختران امروز است/دانشجویان وقت بیشتری صرف مطالعه جایگاه زن در اسلام و سیره ائمه(ع) کنند

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به احترام دین مبین اسلام به زنان گفت: فرهنگ کشورمان در دست دختران امروز است، نگاه اسلامی برترین نگاه به انسان و زن را دارد بیشترین احترام به انسان و به‌ویژه زن در این مکتب وجود دارد.
فرهنگ کشورمان در دست دختران امروز است/دانشجویان وقت بیشتری صرف مطالعه جایگاه زن در اسلام و سیره ائمه(ع) کنند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از زنان خبر؛ اختتامیه اولین جشنواره ملّی بانوی کرامت همزمان با ولادت حضرت زینب (س) با مشارکت دانشگاهیان و با هدف ترویج و تبلیغ ارزش های معنوی و دینی با حضور رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در دانشکده شریعتی برگزار شد که در این مراسم نفرات برگزیده در تمامی رشته ها مورد تقدیر قرار گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این مراسم بیان کرد: امیدواریم این جشنواره موجب نورانیت دل‌ها و ارتباط بهتر با ائمه(ع) شود چرا که ما گوهری همانند امام رضا(ع) خداوند عنایت فرمود تا در کشور خودمان داشته باشیم.
محمدیان عنوان کرد: فرهنگ کشورمان در دست دختران امروز است، نگاه اسلامی برترین نگاه به انسان و زن را دارد بیشترین احترام به انسان و به‌ویژه زن در این مکتب وجود دارد.
وی گفت: از نظر قرآن که آخرین ارتباط بین زمین و آسمان است حقیقت انسان گوهر دردانه‌ایست که فراتر از مردانگی و زنانگی است. برای دست‌یابی به حیات طیبه هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد هم زنان و هم مردان از علم و توان لازم برای طی مسیر قرب‌الله برخوردار هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه افزود:‌ در حیات طیبه هر کسی در مسیر ایمان یعنی عمل صالح حرکت کند حتماً به آن حیات طیبه می‌رسد. تقوای بیشتر باعث برتری است و هر کس تقوای بیشتری داشته باشد نزد خداوند گرامی‌تر است. وقتی خداوند امانت را به آسمان و کوه‌ها عرضه داشت آن‌ها امانت را نپذیرفتند آیا فرقی بین زن و مرد در پذیرش امانت وجود دارد؟ آیا در عبودیت فرقی بین زن و مردم وجود دارد؟ مذمت امیرالمؤمنین(ع) از مردها ده‌ها برابر زنان بوده است. علی (ع) به این دلیل که به یک زن یهودی اهانت شده بود آرزوی مرگ کرد. اولین شهید در تاریخ اسلام یک زن به نام سمیه مادر عمار یاسر است. رسول خدا(ص) همان طور که برای مردان جلسات خاص داشت برای زنان هم جلسات خاص داشت.
1455461504377_6
وی تصریح کرد: دانشجویان ما در این فضای که عطش رسیدن به فضای معنوی را موج می‌زند می‌توانند بسیاری از مسائل معنوی خود را در ذیل نگاه عرفانی حضرت زینب(ص) معنا کنند. ملکوت عالم معنای زندگی است با توجه به باطن عالم هستی زیبایی‌های آن را می‌توانیم مشاهده کنیم حقایق عالم را جامع باید دید، خدا ما را آفریده تا همه جا خودش را ببینیم چرا که به کمتر قانع می‌شویم این روح انسانی است و با حضرت زینب(س) می‌توان به آن رسید.
بعد از سخنان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، معاون وزیر ارشاد در ادامه اظهار کرد: دانشجویان بخشی از وقت خود را صرف مطالعه در جایگاه زن در اسلام و سیره ائمه(ع) کنند در تاریخ قبل از اسلام زنان در لیست اشخاص به حساب نمی‌آمدند بلکه در لیست اشیاء محسوب می‌شدند.
1455461504548_7
سلیمانی افزود: اگر به فرهنگ اسلام برگردیم می‌بینیم ظرفیت‌های چون حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) چگونه توانسته‌اند به رشد و تعالی برسند و نقش‌های که برای زن در فرهنگ اسلام تعریف شده را تجسم بخشیدند. پیامبر(ص) فرمود بهترین فرزندان شما دختران شما هستند دختران حسنه و پسران نعمت هستند. در مورد نعمت‌ها از شما سؤال می‌شود اما به ازای حسنه‌ای که به شما داده شده ثواب و پاداش از سوی خداوند به شما داده می‌شود.
در پایان دکتر مهاجرانی رئیس دانشکده شریعتی و دبیر جشنواره ملی بانوی کرامت نیز در سخنانی گفت: جشنواره بانوی کرامت از اوایل ماه مبارک رمضان آغاز شد و در مدت کوتاهی افتتاحیه مراسم شکل گرفت و پس از آن ودر طول ترم پاییز ۴۵۰ اثر و ۷۰ مقاله به دبیرخانه جشنواره رسید که امروز پس از داوری کلیه این آثار حدود ۳۰ اثر و مقاله منتخب از تمامی رشته ها معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .
وی در ادامه گفت : هدف از برگزاری این مراسم این است که به دختران ما کمک بکند تا از سیره زندگی ائمه اطهار الگو برداری نمایند تا در زندگی تبدیل به مادرانی نمونه شوند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب: 427214
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *