۰

هرگز افراطی ویتامین دی مصرف نکنید

برای دریافت ویتامین دی به اندازه کافی بهتر است مراقب باشید و سعی کنید احتیاط لازم در این زمینه را رعایت کنید از مصرف خودسرانه مکمل آن پرهیز کنید و هرگز به صورت افراطی آن را مصرف نکنید چون احتمال مسمویت ناشی از آن وجود دارد.
 هرگز افراطی ویتامین دی مصرف نکنید
به گزارش سرویس خبری تفتان ما، دکتر رضا مساعد عضو انجمن متخصصین داروسازی بالینی ایران در خصوص ویتامین D گفت: تماس ناکافی پوست با نور خورشید، همچنین مصرف نکردن مقدار مورد نیاز از غذاهای حاوی ویتامین D مانند غلات، شیر، تخم‌مرغ از دلایل اصلی کمبود این ویتامین به حساب می‌آیند.
دکتر مساعد ادامه داد: منابع غذایی تامین کننده این ویتامین بسیار محدود است. بیشترین میزان این ویتامین در مواجهه با نور خورشید و با سنتز آنها در پوست تامین می‌شود.در بین رده‌های سنی مختلف، کودکان و نوجوانان کمتر از 18 سال و افراد مسن بالای 70 سال به میزان ویتامین D بیشتری نسبت به دیگر رده‌های سنی نیاز دارند. نکته مهم در خصوص نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند،  این است که تامین ویتامین D بدن این نوزادان توسط قطره‌های مکمل موجود امکان پذیر است زیرا شیر مادر نمی‌تواند به طور کامل ویتامین‌ مورد نیاز کودک را تامین کند.
وی افزود: افزایش مصرف ویتامین D موجب مسمومیت با این ویتامین می‌شود. متاسفانه با فراگیر شدن این موضوع که سطح ویتامین D ایرانیان پایین‌تر از سطح میانگین جهانی است، بسیاری از هموطنان اقدام به مصرف خودسرانه این ویتامین می‌کنند و این امر در ماه‌های اخیر موجب افزایش گزارش مسمومیت با این ویتامین شده است.
وی اظهار داشت: بهتر است از مصرف خودسرانه‌ی مکمل‌های ویتامین D چه به صورت فرآورده های تزریقی و چه به صورت قرص خودداری شود.
دکتر ساعد خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود خانم‌ها و افراد مسن که بیشتر مستعد مشکلات ناشی از کمبود ویتامین هستند قبل از مصرف هرگونه دارو ابتدا سطح سرمی ویتامین D3 خود را ارزیابی کنند و با صلاحدید پزشک مربوط و طبق تجویز پزشک اقدام به مصرف دارو کنند .
 
انتهای پیام/ تسنیم
جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 427587
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *