۰

خواب کافی و ورزش منظم مانعی برای ابتلا به سکته مغزی

پژوهش محققان مرکز پزشکی "Langone" آمریکا نشان داد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند و شب خواب منظمی دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی قرار می‌گیرند.
 خواب کافی و ورزش منظم مانعی برای ابتلا به سکته مغزی
به گزارش سرویس خبری تفتان ما، نتایج این پژوهش بر 300 هزار بزرگسال آمریکایی نشان می‌دهد، افرادی که به طور منظم هفت الی هشت ساعت در روز می‌خوابند 25 درصد کمتر از سایرین به سکته مغزی دچار می‌شوند. بیشترین خطر برای افرادی گزارش شد که مدت بسیار زیاد یا بسیار کمی را در رختخواب می‌گذرانند.
هرچند یافته‌ها این امر را ثابت نمی‌کند که خواب کافی می‌تواند مانع از بروز سکته مغزی شود اما موید رابطه‌ای بین داشتن میزان کافی از خواب و کاهش خطر سکته مغزی است.
به گفته محققان؛ برخی افراد از خواب به عنوان دشمن بدن یاد می‌کنند و این در حالی است که خواب بعد از رژیم غذایی و ورزش به عنوان ستون سوم سلامتی بدن محسوب می‌شود. بدون داشتن خواب عمیق، فشارخون فرصت بازگشتن به حالت تعادل و طبیعی خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این کلیه‌ها، قلب و مغز در هنگام شب استراحت می‌کنند و از حجم کاریشان کاسته می‌شود اما در صورت اختلال در خواب و کم شدن میزان آن، اعضای ذکر شده فرصت استراحت پیدا نمی‌کنند و برای همین ممکن است که در آینده دچار مشکل شوند.
به طور کلی آنچه محققان در این پژوهش به آن دست یافتند، کاهش خطر قابل‌ توجه سکته مغزی با داشتن خواب کاملاً منظم و ورزش 20 الی 60 دقیقه‌ای سه الی شش بار در هفته است.
این پژوهش طی نشست سالیانه انجمن سکته مغزی آمریکا مطرح شد.
 
انتهای پیام/ ایسنا
جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 427588
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *