۰

رکود به بازار عید هم رسید

در این روزها که سربه بازار بزنید می بنید فروشنده هادست زیر چانه زده‌اند و نشسته‌‌اند. برخلاف سال های گذشته هیاهوی بازار و جمعیت به هم فشرده خبری نیست،قیمت‌ها هم نسبت به یک ماه اخیر تفاوتی چندانی نکرده و رکود همچنان ادامه دارد.
رکود به بازار عید هم رسید
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از کسبه کرمان :اسفند که شروع می‌شود تب خرید هم میان مردم بالا می‌گیرد، فرقی نمی‌کند که جیبتان پر از پول باشد یا انگشتتان از سوراخ جیبتان بیرون زده باشد، اما خرید عید سنتی است که همه ما خود را ملزم به انجام آن می‌دانیم.
این روزها ولع خرید شب عید آنچنان برخی از خانواده‌ها را دامن‌گیر خود کرده است که با صرف هزینه‌های میلیونی به استقبال سال۹۵ می‌روند، بسیاری از خانواده‌ها نیز که توانایی مالی کافی ندارند در تب چشم و همچشمی سوخته و مجبور می‌شوند برای خرید شب عید جیب‌هایشان را خالی کنند آخر از قدیم الایام رسم بوده که حتما باید از مهمانان نوروزی با آجیل پذیرایی کرد حتی اگر قیمت آن سربه فلک بکشد.
در این روزها که سربه بازار بزنید می بنید فروشنده هادست زیر چانه زده‌اند و نشسته‌‌اند. برخلاف سال های گذشته هیاهوی بازار و جمعیت به هم فشرده خبری نیست،قیمت‌ها هم نسبت به یک ماه اخیر تفاوتی چندانی نکرده و  اصلاً تمایلی به افزایش قیمت‌ کالا ندارند، چون همین گونه هم مردم قدرت خریدشان کاهش یافته است.واقعا هیچ کمبودی از نظر برنج، روغن، حبوبات، گوشت و مرغ، قند و شکر به عنوان کالای اساسی در بازار به چشم نمی‌خورد.
همه  فروشنده ها طی سال خاک مغازه را به امید شب عید می خورند اما با بی پولی که در بین مردم موج میزند امکان این هست که این خاک همچنان در مغازه ها باشد
مردم که تحت فشار شدید اقتصادی قرار گرفته اند و شیب ملایم کمرشان را شکسته است، قدرت خرید را از دست داده اند و طبیعتا بازار هم از این موضوع شدیدترین ضربه را خواهد خورد و صد البته که ما از رکود عبور کردیم و به ناکجا آبادی رسیده ایم که متاسفانه متخصصین ادبیات فارسی هنوز واژه ای برای توصیف این وضعیت پیدا نکرده اند.
در آخر باید گفت این روزها بازار خرید شب عید، داغ داغ شده بیایم کاری کینم که لبخند روی لب خریدار و فروشنده بنشیند اما در همین گوشه و کنار شهر هستند شهروندانی که در آستانه شب عید قدرتی برای خرید ندارند، در حالیکه اگر کمی از اسراف‌هایمان دوری کنیم می‌توانیم سفره عید این هموطنان را نیز رونق بخشیم.
انتهای پیام/
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 427824
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *