۰

افزایش مالیات اصناف به دلیل نبود نظام جامعه اطلاعتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در جامعه فرار مالیاتی زیادی داریم که بخشی از این فرار مالیات ها به دلیل عدم اجرا قانون جامعه نظام مالیاتی است.این باعث بهم ریختگی اصناف می شود مشکل کار نبود نظام جامعه اطلاعاتی است .
افزایش مالیات اصناف به دلیل نبود نظام جامعه اطلاعتی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از ”کسبه کرمان “محمدرضا پورابراهیمی” پیش از ظهر امروز ۱۵ اسفند در نشست خبری اظهار کرد: انتخابات ۷ اسفند و حضور میلیونی مردم، افتخار دیگری برای نظام اسلامی رقم زد و حضور مردم برای دو انتخابات مهم بحمدلله شرایطی را فراهم کرد که نتایج این حضور پرشور را برای انسجام و وحدت بیشتر در عرصه داخلی و در صحنه بین الملل برای افزایش اقتدار نظام شاهد بودیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با مالیاتی های که اصناف استان کرمان از آن ناراضی هستند گفت:دو مالیات داریم یکی مالیات عملکرد و دیگری مالیات بر ارزش افزوده،در مالیات عملکردکمترین ایراد را داریم و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی افزود:البته بعضی ها مطالبه دارند بردولت که مالیات هم دارند که قانونی را تصویب کردیم که بدهی آن ها هم به صورتی داده می شود،مالیاتی که فعالان اقتصادی مارا اذیت می کند مالیات برارزش افزوده است، ارزش افزوده به دلیل اجرا کامل قانون است.
پور ابراهیمی اذعان کرد:تعدادی در جامعه فرار مالیاتی داریم که بخشی از این فرار مالیات ها به دلیل عدم اجرا قانون جامعه نظام مالیاتی قانون است.به طور مثال زمانی که طلا فروشان اطلاع ندارند از طلا در دستشان که آیا این طلا وارداتی است  یاذوب شده و به همین دلیل طلا فروش به سه روش مختلف باید با این موضوع برخورد کند و زمانی که ممیز مالیاتی به دستشان می رسد مالیات کلی را می زند که این باعث بهم ریختگی آن ها می شود مشکل کار نبود نظام جامعه اطلاعاتی است .
مبارزه با فساد را به جد دنبال می کنم
وی در ادامه تاکید کرد: مبارزه با فساد را به جد دنبال خواهم کرد و در این زمینه با کسی تعارف ندارم و نخستین گام در این زمینه این است که اطراف خودت فساد نباشد و دست های آلوده نمی توانند با فساد مبارزه کنند.
پورابراهیمی با بیان اینکه مبارزه با فساد دغدغه مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: هجمه فساد اقتصادی علیه نظام و کشور به مراتب از فشار امریکایی ها بدتر است و اگر جلوی آن گرفته نشود، چالش آینده نظام جمهوری اسلامی فساد خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بروز فساد در اقتصاد کشور ما تحریم ها بودند که از آن بابک زنجانی بیرون آمد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 428476
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *