۰

مهمترین مسئله در زمینه حفظ خاک جلوگیری از آلوده شدن این منبع طبیعی است

کیمو تیلی کاینن در پاسخ به سؤالی در مورد آلودگی خاک تصریح کرد: در این زمینه هم صنعت و شهرداری به عنوان نهادهایی که در این حوزهد خیل هستند، باید تلاش نمایند کمترین آلودگی را ایحاد کنند که البته باید تکنیک های خاصی نیز برای از بین بردن آلودگی خاک استفاده کنیم ولی مهمترین مسئله این است که اجازه ندهیم این منبع طبیعی آلوده شود.
مهمترین مسئله در زمینه حفظ خاک جلوگیری از آلوده شدن این منبع طبیعی است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از سپیدپوش، کیمو تیلی کاینن وزیر محیط زیست فنلاند در مورد همکاری های دو جانبه مهم بین دو کشور ایران و فنلاند طبق تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت محیط زیست این کشور که امروز در سالن جلسات سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد، گفت: مهمترین این برنامه ها در حوزه زیست ملی و بایوانرژی، بهره وری انرژی و مدیریت آب، آلودگی هوا و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی است.
وزیر محیط زیست فنلاند افزود: همچنین مدیریت اطلاعات و پایش محیط زیست و بحث مربوط به چالش های جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی در این تفاهم نامه مدنظر قرار دارد که نشان دهنده تعهد بین المللی دو کشور بر اساس مذاکرات محیط زیستی پاریس است.
کیمو تیلی کاینن در پاسخ به سؤالی در مورد همکاری دانشگاهی دو کشور در حوزه محیط زیست اذعان داشت: در جلسه صبح امروز با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد صحبت شد که همکاری های دانشگاهی نه تنها در حوزه محیط زیست بلکه در خیلی از حوزه های دیگر به ویژه بهداشت می تواند مهم و مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ایران در زمینه تحقیقات پیشینه خوبی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر نیز بیش از 500 دانشجوی ایرانی در فنلاند مشغول تحصیل هستند که امروز نیز یکی از اعضای هیئت همراه از دانشجویان ایرانی است که در این کشور است.
وزیر محیط زیست فنلاند همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد آلودگی خاک تصریح کرد: در این زمینه هم صنعت و شهرداری به عنوان نهادهایی که در این حوزه دخیل هستند باید سعی کنند کمترین آلودگی را ایحاد کنند که البته تکنیک های خاصی برای از بین بردن آلودگی خاک استفاده کنیم و مهمترین مسئله این است که اجازه ندهیم این منبع طبیعی آلوده شود.
کیمو تیلی کاینن در پایان با بیان اینکه ما حوزه های همکاری زیادی در مورد محیط زیست ایران شناسایی کردیم، خاطرنشان کرد: اگر ایرانی ها و شرکت های فنلاندی بتوانند طرف همکاری خود را پیدا کنند می توانند به تجارت این حوزه بین دو کشور کمک شایانی نمایند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 427919
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *