۰

تکذیب خبر اسیدپاشی در مازندران/ تشویش اذهان عمومی با اخبار دروغ کانال‌های تلگرامی

برخی از گرداندگان کانال‌های تلگرامی با درج اخبار ناصحیح و کذب سبب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.
تکذیب خبر اسیدپاشی در مازندران/ تشویش اذهان عمومی با اخبار دروغ کانال‌های تلگرامی
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از بلاغ، برخی از خبرها زود می‌پیچید، دروغ و یا راست، برای برخی افراد هم مهم نیست که خبر سراسر کذب ممکن است تبعات نامناسب اجتماعی داشته باشد، فقط دل‌شان می‌خواهد سایت و اخیراً هم که مد شده کانال تلگرامی‌شان چند تا بازدیدکننده بیشتر داشته باشد.

با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی، اخبار زیادی در روز دست به دست می‌شود، اخباری که احتمال کذب آن بسیار بیشتر از صحیح بودن آن است، اخباری که به‌راحتی تکذیب می‌شود، اما وقتی گرداندگان این شبکه‌های اجتماعی درباره  صحت و سقم خبر هم اطلاع کسب کردند درج خبر صحیح را در برنامه کاری خویش قرار نمی‌دهند.

در روزهای اخیر خبر اعدام دو دختر یزدی رسانه‌ای شد، این خبر در بسیاری از کانال‌های تلگرامی و برخی از  سایت‌ها دست به دست می‌شد، اما برخی از منابع معتبر خبری اصل خبر را پیگیری کردند که مشخص شد این خبر نیز کاملاً کذب است.

یکی از خبرهای کذبی که این روزها در استان مازندران حسابی سر و صدا کرده و در کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود، خبر اسیدپاشی در مازندران و شهرستان ساری بود.

خبری که اصلاً از اساس کذب خوانده شد و مسئولان استان به صراحت این خبر را تکذیب کردند.

ماجرا از این قرار بود فردی که در استان سمنان دچار اسیدپاشی شد برای درمان به بیمارستان شهید زارع ساری منتقل می‌شود، قربانی اسیدپاشی این هفته در کشور خانمی بود که در استان سمنان دچار مصدومیت شدید شد.

اما به اشتباه این طور برداشت شد که فرد در استان مازندران دچار سوختگی ناشی از اسیدپاشی شد، کانال‌های تلگرامی هم که بیشتر اخبار را بدون ذکر منبع منتشر می‌کنند، تنها با برداشتن عکس آرشیوی اقدام به انتشار وسیع خبر اسیدپاشی در کانال‌های خبر کرده و موجی از نگرانی را در بین اذهان عمومی ایجاد می‌کنند.

خبر اسیدپاشی در استان مازندران در مصاحبه یکی از خبرگزاری‌ها با معاونت اجتماعی مازندران از اساس تکذیب شد و سخنگوی اورژانس مازندران نیز اعلام کرد که مأموریت در ارتباط با اسیدپاشی در استان اتفاق نیافتد.

انتظار این است که کسانی که به‌عنوان گرداندگان کانال‌های تلگرامی مشغول فعالیت هستند کمی در انتشار اخبار دقت نظر بیشتری داشته باشند، خبر اسیدپاشی موجی از نگرانی را در سطح جامعه ایجاد می‌کند.

مردم از پلیس فتا توقع دارند که با انتشاردهندگان این‌گونه پیام‌های برخورد مناسبی داشته باشند تا زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم نکنند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که مردم هم در عضویت در کانال‌های را مدنظر قرار دهند که نسبت به رعایت دقیق اصول اخبار اقدام می‌کند همچنین اخباری را بپذیرند که یک مسئول حقوقی مربوط به ارگان دولتی و یا مسئول در امری نسبت به اصل وقوع حادثه اظهار نظر کرده است.   انتهای پیام/
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 428361
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *