۰

حضور 300 سرمایه گذار در همایش سرمایه گذاری استان سمنان /جذب سرمایه گذاری تنها راه حل مشکلات اقتصادی است

استاندار سمنان گفت: از بیش از 300 سرمایه گذار بزرگ برای حضور در همایش سرمایه گذاری استان سمنان دعوت بعمل آمده است.
حضور 300 سرمایه گذار در همایش سرمایه گذاری استان سمنان /جذب سرمایه گذاری تنها راه حل مشکلات اقتصادی است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از مرآت، محمدرضا خباز استاندار سمنان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه و مطبوعات که با موضوع "برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاری در استان سمنان" در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد،  با اشاره به دعوت از 300 سرمایه گذار برای حضور در این همایش گفت: این همایش روز یکشنبه 16 اسفند سال جاری توسط معاونت هماهنگی های اقتصادی استانداری سمنان و همکاری اداره کل امور اقتصاد و دارایی برگزار در سمنان خواهد شد.
خباز با بیان اینکه 4 زمینه محوری برای حضور سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است گفت: صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و زیرساخت، انرژی و خدمات شهری محور های اصلی در نظر گرفته شده برای ارائه در این همایش می باشد.
وی ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته در بخش صنعت و معدن 44 پروژه به ارزش 388 میلیارد تومان و در بخش میراث فرهنگی و گردشگری 15 پروژه به ارزش 242 میلیارد تومان زمینه سرمایه گذاری دارند.
استاندار سمنان افزود: در بخش کشاورزی 15 پروژه به ارزش 297 میلیارد تومان و در بخش زیرساختهای استان نیز 22 پروژه بزرگ به ارزش 21 هزار و 399 میلیارد تومان امکان سرمایه گذاری خواهند داشت.
پیش نویس 51 تفاهم نامه برای امضا آماده شده است
نماینده دولت در استان سمنان از تدوین پیش نویس 51 تفاهم نامه برای ارائه در همایش بزرگ سرمایه گذاری در استان سمنان خبر داد و گفت: در بخش زیرساخت و انرژی و خدمات شهری 22 تفاهم نامه و در بخش کشاورزی 7 تفاهم نامه آماده نهایی شدن است.
خباز اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن نیز 5 تفاهم نامه و در بخش گردشگری 17 تفاهم نامه تهیه شده است که در این همایش ارائه می شوند.
جذب سرمایه گذاری تنها راه حل مشکلات اقتصادی است
استاندار با بیان اینکه اگر سرمایه گذاری کم شود آثار منفی فراوانی بر روی اشتغال به دنبال خواهد داشت گفت: طبیعتا وقتی سرمایه گذاری صورت نگیرد تولیدی اتفاق نخواهد افتاد و پیشرفتی صورت نمی گیرد.
خباز با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در استان تاکید کرد: امروز حل مشکل سیل بیکاری جوانان راهی جز سرمایه گذاری وجود ندارد و اگر امکانات بالقوه استان سمنان بالفعل تبدیل شود بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد امنیت در کشور اظهار کرد: سرمایه گذاران و تولید کنندگان اگر احساس کنند ثبات و امنیت در کشور وجود ندارد عقلا و منطقا دنبال سرمایه گذاری نخواهند رفت چرا که علاقه دارند ریسک کمتری کنند.
نماینده دولت در استان ادامه داد: علاوه بر دستاورد برجام، برگزاری انتخابات اخیر و حضور گسترده مردم در این انتخابات نیز به افزایش اعتماد سرمایه گذاران منجر خواهد شد.
خباز خاطرنشان کرد: البته ما می دانیم که چالش هایی نظیر مشکلات قانونی، ناآگاهی برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان برای سرمایه گذاری در کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند.
استاندار سمنان با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته اگر کسی برای سرمایه گذاری ورود کند پس از 24 ساعت مجوزهای لازم را اخذ خواهد کرد گفت: در برخی کشورها حتی نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست و با استفاده از ظرفیت های الکترونیکی اقدامات لازم انجام می شود.
مزیت های نسبی اقتصادی استان سمنان احصا شده است
در این نشست منوچهر صادقی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان نیز با اشاره به بررسی مزیت ها و قابلیت های اقتصادی استان در بخش های مختلف، گفت: توانایی ها و ظرفیت های مختلف استان در این همایش به موسسات، نهادهای غیرعمومی و سرمایه گذاران معرفی خواهند شد.
صادقی افزود: حدود 70 موسسه و نهاد عمومی غیردولتی نظیر شستا، هکتا، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و بنیاد غدیر و نیز سرمایه گذاران سمنانی مقیم سایر نقاط کشور میهمان این همایش خواهند بود.
انتهای پیام/
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 428381
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *