۰

خانه سرمایه گذاران در کشور راه اندازی شود

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تشکیل خانه سرمایه گذاری برای ملاقات بخش های خصوصی با تشکل های اقتصادی کشور ضروری است.
خانه سرمایه گذاران در کشور راه اندازی شود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از مرآت، محمد خزاعی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین همایش سرمایه گذاری استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به اینکه اگر به سرمایه گذار داخلی توجه نشود، سرمایه گذاری خارجی وارد کشور نخواهد شد، گفت: اگر سرمایه گذاری احساس کند پس از کسب سرمایه مورد احترام و تکریم اجتماعی قرار نمی گیرد، ورود نخواهد کرد.
وی همچنین افزود: در حوزه سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران داریم که یکی از وظایف اصلی آن حمایت از سرمایه گذاری خارجی است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی توجه به سرمایه گذار داخلی را از اولویت های اصلی دستگاه های مسئول عنوان کرد و افزود: ما قبل از اینکه برای سرمایه گذار خارجی فرش قرمز پهن کنیم باید به استقبال سرمایه گذار داخلی برویم که این امر خوشبختانه در همایش امروز صورت گرفته است.
خزاعی با پشنهاد اینکه خانه سرمایه گذار یا اتاق سرمایه گذار ایجاد شود، گفت: قطعا تشکیل خانه سرمایه گذاری برای ملاقات بخش های خصوصی با تشکل های اقتصادی کشور ضروری است.
وی تصریح کرد: به عنوان قدم اول طرح تاسیس این خانه یا اتاق سرمایه گذاری را پیگیری می کنم و امیدوارم اولین اتاق سرمایه گذاری در استان سمنان تشکیل شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مساله سرمایه گذاری را در کشور یک الزام دانست و گفت: یکی از الزامات سرمایه گذاری در استان وابستگی کشور به در آمد های نفتی است.
خزاعی با بیان اینکه باید کشور را در دوران جنگ اقتصادی بسازیم، اظهار کرد: مسولان دولتی باید احساس این را داشته باشند که در سنگری قرار دارند که باید خرمشهرهای اقتصادی را آزاد کنند.
وی با اشاره به اینکه 5 عضو دائم شورای امنیت در برابر ملت ایران به مذاکره می نشینند بسیار بزرگ است و نشان دهنده عظمت ملت ایران می باشد، بیان کرد: در مباحث اقتصادی کشور هم نیازمند امثال دکتر ظریف ها هستیم.
معاون وزیر اقتصاد افزود: امروز به لطف درایت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب و تلاش های مسئولان، سرمایه گذاران باید بدانند توسعه کشور نیاز به جهاد اقتصادی دارد.
خزاعی با تاکید براینکه سرمایه گذاران نگاهشان را از استان سمنان بالاتر ببرند، گفت: استان سمنان در چهار راه مهمی قرار دارد و بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه اگر حوزه نفوذ کشور ایران وسیع نبود، کشورهای جهان پای میز مذاکره نمی آمدند، افزود: سفر اخیر نخست وزیر ترکیه به سبب قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: ما به سرمایه گذاری های خارجی وقتی بها می دهیم که برایمان ارزش افزوده به دنبال داشته باشند.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 428588
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *