۰
معاون اداره صنعت، معدن و تجارت خاش:

كشف ۲ انبار زير زميني غير مجاز با بيش از يك تن مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي در خاش/ تمامي واحدهاي صنفي زير ذره بين بازرسان اصناف هستند

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خاش گفت: در عمليات بازرسي ضربتي، 2 انبار زير زميني غير مجاز با بيش از يك تن مواد غذايي فاسد و غير بهداشتي در اين شهرستان كشف شد.
كشف ۲ انبار زير زميني غير مجاز با بيش از يك تن مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي در خاش/ تمامي واحدهاي صنفي زير ذره بين بازرسان اصناف هستند
محمدصادق نيكبخت در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: با توجه به اينكه در آستانه عيد قربان قرار داريم و خريد مايحتاج توسط شهروندان گشت هاي مشتركي بين ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و  مرکز بهداشت و درمان انجام شد.
 
وي بيان كرد: در بازرسي از دو واحد صنفي سوپراغذيه و قنادي مقادير زيادي مواد غير بهداشتي و تاريخ مصرف گذشته كشف شد.
 
نيكبخت با اشاره به مواد غيربهداشتي و فاسد كشف شده، افزود: در اين بازرسي از زير زمين و انبار اين دو واحد صنفي مقدار يك تن خيارشور دبه اي، رنگ خوراکی مصنوعی غیر مجاز، خمیر شیرینی فاسد، شیر پاستوریزه و انبه منجمد تاريخ مصرف گذشته و بستنی غیر قابل عرضه كشف و ضبط شد.
 
وي خاطرنشان كرد: مواد غذايي غيربهداشتي توسط مركز بهداشت و درمان جمع آوري و پرونده تخلف اين دو واحد صنفي برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد و رسیدگی به پرونده در شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی آغاز شده است.
 
معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خاش گفت: اين اداره در جهت حفاظت و صيانت از سلامت شهروندان و افزايش ارتقاي شاخص ها و معيارهاي بهداشتي در جامعه فعالیت‌های موثری را برای عموم مردم برنامه‌ریزی و اجرایی كرده است.
 
وي با بيان اينكه حفظ سلامت شهروندان و برخورد با تمامی عواملی که این سلامت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، در اولویت برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت است، اذعان كرد: بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در تمامی روزهای سال ادامه دارد و با متخلفان عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی طبق قانون برخورد می شود.
 
نيكبخت با بيان اينكه شهروندان در هنگام خريد مواد غذايي بايد به تاريخ انقضاء، توليد و پروانه بهداشتي درج شده  بر روي بسته بندي توجه كنند، اظهار كرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مراتب را برای پیگیری به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خاش اعلام کنند.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 441078
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *